Yoyogi |
Pontifex Maximus SJM |
|
|
Dołączył: 10 Sty 2009 |
Posty: 12524 |
Przeczytał: 60 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/10
|
Skąd: Niagara Falls, Ontario Płeć: Waćpanicz |
|
|
|
|
|
|
|
|
Kodeks Cywilny SJM z dn. 19.11.2017 r.
tekst jednolity, poprawiony językowo w dniu 09.04.2023 r.
Dział pierwszy - regulacje ogólne
Przedmiotowy zakres regulacji
Art. 1. - Kodeks niniejszy reguluje stosunki cywilnoprawne między graczami w obrębie gry.
Zakres retroaktywności
Art. 2. - Ustawa nie ma mocy wstecznej, chyba że to wynika z jej brzmienia lub celu.
Dział drugi - prawo osobowe
Rejestracja na forum
Art. 3. § 1 - Osoba, chcąc stać się graczem, musi dokonać rejestracji na niniejszym forum, przy wykorzystaniu procedury rejestracyjnej, w oparciu o technologię forum.
§ 2 - Osoba, w trakcie rejestracji, może obrać swój login oraz hasło dobrowolnie, z zastrzeżeniem § 3.
§ 3 - Niedopuszczalne jest obranie takiego loginu, który:
- może spowodować powstanie odpowiedzialności karnej, wykroczeniowej, administracyjnej, według powszechnie obowiązującego prawa na terenie Rzeczpospolitej Polskiej,
- może spowodować powstanie odpowiedzialności karnej wg obowiązującego prawa YTP Ski Jumping Manager,
- zawiera cechy wulgarne, obraźliwe,
- niedostatecznie odróżnia się od loginów minimum jednego, innego zarejestrowanego na forum.
§ 4 - W przypadku zaistnienia przynajmniej jednej przesłanki określonej w § 3, Administrator, po powzięciu informacji o tym, wzywa osobę, która wybrała niedopuszczalny login, do niezwłocznej zmiany loginu na dopuszczalny, wyrażając sprzeciw. Administrator, przy wezwaniu, jest zobowiązany poinformować tę osobę o tym, jaką przesłankę lub przesłanki z § 3 jej login realizuje wraz z uzasadnieniem kwalifikacji.
§ 5 - W przypadku braku zmiany loginu na dopuszczalny, Administrator usuwa konto z niedopuszczalnym loginem, nie wcześniej jednak niż po 10 dniach od dnia, w którym Administrator wezwał do zmiany loginu.
§ 6 - Do zmiany loginu stosuje się odpowiednio art. 10a, z tym że zażalenie można również wnieść na sprzeciw Administratora, o którym mowa w § 4 oraz usunięcie konta, o którym mowa w § 5. W obydwu przypadkach Sąd Administratorski orzeka niezwłocznie, nie później niż w przeciągu 3 dni od wniesienia zażalenia. Na rozstrzygnięcie Sądu nie przysługuje środek odwoławczy. Do czasu rozpatrzenia sprawy nie usuwa się konta z niedopuszczalnym loginem.
Uzyskanie statusu gracza
Art. 4. § 1 - Osoba staje się graczem w momencie zakończenia rejestracji na forum, zalogowania się na nim oraz objęcia swojej pierwszej reprezentacji w rozumieniu art. 19 Kodeksu Pracy SJM z dn. 03.03.2017 r.
§ 2 - Graczem nie może zostać osoba wobec której wykonywana jest prawomocnie orzeczona kara bana okresowego, bana permanentnego lub wykonywana jest kara ostrzeżeń skutkująca banicją przez ostrzeżenia, opisaną w art. 24 Kodeksu Karnego SJM (Ordynacji Karnej SJM) z dn. 11.11.2016 r., aż do czasu prawomocnego zakończenia wykonywania wskazanych kar.
Utrata statusu gracza
Art. 5. - Osoba traci status gracza w przypadku:
a) pisemnego, osobistego, publicznego wyrażenia woli o zakończeniu gry,
b) w wyniku wyroku Sądu Administratorskiego orzekającego o pozbawieniu statusu gracza na podstawie art. 26b Kodeksu Karnego SJM (Ordynacji Karnej SJM) z dn. 11.11.2016 r.,
c) 14 dniach nieaktywności na forum pod rząd (przez aktywność rozumiane jest dokonanie przynajmniej jednej z następujących rzeczy: napisanie posta, zalogowanie się na konto, napisanie prywatnej wiadomości); lub 30 dni nieaktywności pod rząd, w przypadku określonym w art. 38 - czas ten nie biegnie przez czas trwania zastępstwa lub urlopu,
d) w wyniku prawomocnie orzeczonej kary bana okresowego lub bana permanentnego,
e) w wyniku prawomocnie orzeczonej kary jednego ostrzeżenia, kilku ostrzeżeń, w chwili, gdy wykonanie tej kary zrealizowało sytuację określoną w art. 24 Kodeksu Karnego SJM (Ordynacji Karnej SJM) z dn. 11.11.2016 (tzw. banicja przez ostrzeżenia).
Odzyskanie statusu gracza
Art. 6. § 1 - Osoba, która postanowiła wrócić do gry, zaś w wyniku określonego w art. 5 zdarzenia utraciła status gracza, może zostać nim ponownie poprzez wyrażenie woli o chęci powrotu do gry przez objęcie reprezentacji, zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy SJM.
§ 2 - W przypadku, gdy osoba przestała być graczem w wyniku wyroku Sądu Administratorskiego, zgodę na powrót musi wyrazić Administrator lub Sąd Administratorski. Osoba składa wniosek w dowolny sposób, byle realnie mogła dotrzeć do wiadomości jakiejkolwiek innej osoby na forum.
§ 3 - Sąd Administratorski decyduje o możliwości powrotu, jeżeli Administrator nie ma fizycznej możliwości uczynienia tego w terminie tygodnia od zgłoszenia wniosku przez osobę, o której mowa w § 1.
Dobra osobiste osób, które znajdują się na obszarze gry
Art. 7. - Dobra osobiste osoby, jak w szczególności zdrowie, wolność, cześć, swoboda sumienia, nazwisko lub pseudonim, wizerunek, tajemnica korespondencji, twórczość naukowa, artystyczna, wynalazcza i racjonalizatorska są chronione na mocy prawa.
Ochrona dóbr osobistych
Art. 8. - Ten, czyje dobro osobiste zostaje zagrożone cudzym działaniem, może żądać zaniechania tego działania, chyba że nie jest ono bezprawne. W razie dokonanego naruszenia może on także żądać, ażeby osoba, która dopuściła się naruszenia, dopełniła czynności potrzebnych do usunięcia jego skutków, w szczególności ażeby złożyła oświadczenie odpowiedniej treści i w odpowiedniej formie. W razie zaistnienia potrzeby zasady rekompensaty określa Sąd Administratorski. Ochrona jest sprawowana niezależnie od ochrony przewidzianej w innych przepisach, zwłaszcza ustawie karnej SJM.
Zasada "jednego konta"
Art. 9. § 1 - Jednej osobie przypisane może być jedno konto przez okres funkcjonowania tej osoby na obszarze gry, z zastrzeżeniem wyjątków.
§ 2 - W uzasadnionych przypadkach jednej osobie może przysługiwać więcej niż jedno konto przez okres funkcjonowania tej osoby na obszarze gry, w szczególności w sytuacji:
a) zapomnienia danych do logowania na poprzednie konto (login, login i hasło, hasło),
b) przypadku określonego w art. 26a Kodeksu Karnego SJM (Ordynacji Karnej SJM) z dn. 11.11.2016 r..
c) innych, ważnych przypadków, zasługujących na uwzględnienie.
§ 3 - Zgodę na posiadanie więcej niż jednego konta przez jedną osobę wyraża Administrator, na wniosek zainteresowanego lub jego obrońcy w konkretnej sprawie, który rozstrzyga sprawę niezwłocznie. Rozstrzygnięcie Administrator obligatoryjnie uzasadnia publicznie, z podaniem przyczyny zaakceptowania lub odmowy. Na rozstrzygnięcie służy zainteresowanemu, jemu obrońcy oraz pozostałym graczom zażalenie w terminie 14 dni od opublikowania rozstrzygnięcia. Zażalenie rozpatruje Sąd Administratorski, od którego rozstrzygnięcia środek odwoławczy nie przysługuje.
Kilka kont na jednym IP; skutki; odpowiedzialność
Art. 10. § 1 - Posiadanie więcej niż jednego konta z identycznego adresu IP musi być zgłoszone publicznie organom administracji gry pod rygorem odpowiedzialności cywilnej i karnej określonej w prawie tej gry.
§ 2 - Gracz jest zobowiązany uprawdopodobnić, że z identycznego IP korzystają różne osoby, a zgłoszenia dokonują osoby, których sprawa dotyczy, przy czym wystarczy, że jedna osoba zgłosi informację, zaś inni dokonają potwierdzenia. Zgłoszenia i potwierdzenia dokonuje się niezwłocznie.
§ 3 - Przepisy niniejszego artykułu stosuje się również w innych przypadkach, gdzie zachodzi uzasadnione podejrzenie, że jedna osoba może korzystać z kilku kont niezależnie od IP.
§ 4 - Z chwilą prawomocnego wyroku wykazującego sytuację określoną w § 1, każde konto, które nie jest pierwotne (które nie jest pierwszym kontem użytkownika), zostaje zablokowane przez nadanie bana (ban techniczny), oraz ze skutkiem natychmiastowym wygasza się stosunek pracy między reprezentacjami a kontami zablokowanymi na podstawie niniejszego paragrafu poprzez stwierdzenie, że nie nastąpiło nawiązanie stosunku pracy w myśl Kodeksu Pracy SJM (vinculum iuris non existens).
§ 5 - W przypadku wygaszenia na podstawie § 4, pozostawia się w mocy zrealizowane poprzez niepierwotne konta czynności prawne, które wywołały nieodwracalne skutki prawne.
Modyfikacje danych konta
Art. 10a. § 1 - Osoba zarejestrowana może złożyć wniosek do Administratora o zmianę jej loginu lub hasła.
§ 2 - Administrator realizuje wniosek niezwłocznie, zgodnie z wolą osoby zarejestrowanej, z zastrzeżeniem § 3.
§ 3 - Administrator odmawia zmiany loginu, jeżeli nowy login:
- może spowodować powstanie odpowiedzialności karnej, wykroczeniowej, administracyjnej, wg powszechnie obowiązującego prawa na terenie Rzeczpospolitej Polskiej,
- może spowodować powstanie odpowiedzialności karnej wg obowiązującego prawa YTP Ski Jumping Manager,
- zawiera cechy wulgarne, obraźliwe,
- niedostatecznie odróżnia się od loginów minimum jednego, innego zarejestrowanego na forum.
Odmowę, z podaniem powyższej przyczyny lub przyczyn, Administrator uzasadnia i podaje do informacji osoby zarejestrowanej, wnioskującej o zmianę jej loginu.
§ 4 - Na odmowę przysługuje osobie zarejestrowanej, wnoszącej wniosek o zmianę jej loginu, zażalenie do Sądu Administratorskiego w terminie 14 dni od podania rozstrzygnięcia z uzasadnieniem.
§ 5 - Administrator zmienia hasło osoby zarejestrowanej wyłącznie na jej wniosek, niezwłocznie.
Ochrona kont
Art. 10b. § 1 - Zarejestrowane na forum konta nie podlegają usunięciu, z zastrzeżeniem § 2 oraz art. 3 § 5.
§ 2 - Na wniosek właściciela konta usuwa się jego własne konto, po uprzednim zabezpieczeniu danych istotnych z punktu widzenia gry.
Zażalenie, wykonalność
Art. 10c. § 1 - Wniesienie zażalenia, określonego w art. 10a § 4 oraz art. 9 § 3 nie wstrzymuje wykonania decyzji, aczkolwiek Administrator, w uzasadnionych wypadkach, może wstrzymać wykonanie decyzji określonych w art. 9 oraz 10a oraz cofnąć skutki wykonanych decyzji, do czasu rozpatrzenia zażaleń oraz ewentualnego postępowania przed Sądem Administratorskim, aż do prawomocnego zakończenia sprawy.
§ 2 - Jeżeli wnioski określone w niniejszym dziale odpowiadają prawu, realizowane są niezwłocznie, bez względu na brak upływu terminu na wniesienie zażalenia dla uprawnionych podmiotów, z zastrzeżeniem § 1.
Dział trzeci - zastępstwo, urlop
Rozdział I - Regulacje ogólne
Możliwość przekazania swoich kompetencji gracza innemu; możliwość przejścia na urlop
Art. 11. § 1 - Jeżeli gracz nie jest w stanie pełnić swoich obowiązków przy reprezentacji, może wyznaczyć swojego zastępcę na czas trwania nieobecności.
§ 2 - Jeżeli gracz nie jest w stanie pełnić swoich obowiązków przy reprezentacji, może, nie wyznaczając swojego zastępcy, przejść na urlop na czas określony.
Definicja zastępstwa
Art. 12. - Zastępstwo jest węzłem prawnym wiążącym zastępowanego i jego zastępcę, opiewającym wykonywanie czynności zarządu reprezentacją prowadzoną przez gracza (zastępowanego) przez osobę przez niego do tego wyznaczoną (zastępcę) w określonym terminie i oznaczonym zakresie.
Zdolność do bycia zastępcą oraz zastępowanym
Art. 13. § 1 - Zastępowany to gracz, który udziela zastępstwa.
§ 2 - Zastępca jest graczem, który działa w imieniu osoby zastępowanej.
§ 3 - Wyłącznie osoba zarejestrowana na forum może być zastępcą, choć nie musi być graczem, z zastrzeżeniem § 4, zaś zastępowanym może być wyłącznie gracz.
§ 4 - Zastępcą nie może jednak być osoba, o której mowa w art. 4 § 2 niniejszego Kodeksu.
Rozdział II - powstanie stosunku zastępstwa
Art. 14. § 1 - Zastępca musi być wyznaczony pisemnie i osobiście przez zastępowanego, z zastrzeżeniem § 2. Wyznaczenie powinno odbyć się w określonej prawem formie, zwanej "formularzem zastępstwa", która to forma wygląda następująco:
Zastępowany:
Zastępca:
Okres zastępstwa:
Warunki szczególne:
Oświadczenie zastępcy o przyjęciu zobowiązania
Potwierdzam zastępstwo za osobę ........ i zobowiązuję się do wykonania wszystkich czynności na mnie w tym zakresie nałożonych.
§ 2 - Osoba mająca zostać zastępcą, posługując się odpowiednim dowodem na udzielenie zastępstwa, może za zastępowanego wypełnić formularz zastępstwa i zgłosić go w odpowiednim miejscu, celem powstania stosunku zastępstwa. Osoba mająca zostać zastępcą, pod rygorem nie powstania stosunku zastępstwa, zobowiązany jest wskazać odpowiedni dowód na udzielenie zastępstwa.
§ 3 - Jeżeli okazany dowód, o którym mowa w § 2, budzi uzasadnione wątpliwości, Administrator niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 3 dni od opublikowania czynności, o której mowa w § 2, wydaje decyzję administracyjną o odmowie uznania czynności osoby mającej zostać zastępcą, uzasadniając obligatoryjnie, czemu dowód budzi uzasadnione wątpliwości. Na decyzję odmowną przysługuje zażalenie w terminie 7 dni od wydania decyzji osobie, która ma zostać zastępcą oraz osobie zastępowanej.
§ 4 - Osoba mająca zostać zastępcą może, niezależnie od uprawnień Administratora określonych w § 2 i § 3, dokonywać czynności zastępstwa od momentu opublikowania swojego oświadczenia w § 2, pod warunkiem spełnienia wszystkich formalności. W przypadku uprawomocnienia decyzji o odmowie uznania czynności, czynności dokonane przez osobę mającą zostać zastępcą tracą moc, o ile nie wywołały nieodwracalnych skutków prawnych, a jeżeli wywołały nieodwracalne skutki prawne, to osobie zastępowanej przysługuje prawo do ubiegania się o odszkodowanie na zasadach określonych w w art. 26 - art. 30 niniejszego Kodeksu.
Art. 15. § 1 - Zastępca musi potwierdzić pisemnie przekazania sobie zastępstwa i wyrazić zgodę na wykonanie obowiązków na nim spoczywających w terminie do 72 godzin od momentu pisemnego wyznaczenia go do tej roli. Jeżeli tego nie uczyni, stosunek zastępstwa nie powstaje.
§ 2 - W przypadku określonym w art. 14 § 2 zastępca oznajmić może swoje oświadczenie, o którym mowa w § 1, pod formularzem zastępstwa.
Rozdział III - Okres trwania zastępstwa
Art. 16. - Zastępstwo może zawierać czas trwania zastępstwa oraz jego zakres. Jeżeli zakres zastępstwa i jego czas nie zostały uregulowane przez zastępowanego, przyjmuje się, że zastępca ma prawo do wykonywania pełnego zarządu nad reprezentacją i na okres 21 dni.
Art. 17. § 1 - Zakres zastępstwa dotyczy jedynie zarządu reprezentacją zastępowanego. Nie można upoważnić zastępcy do innych czynności, które nie są związane z prowadzeniem reprezentacji.
§ 2 - Jeżeli gracz prowadzi drugą reprezentację jako jej komisarz w rozumieniu aktualnego wydania Kodeksu Pracy SJM, zastępstwo co do zasady również rozciąga się na tę reprezentację, chyba że zastępowany wyraźnie zastrzeże, że zastępstwo dotyczy wyłącznie reprezentacji, którą prowadzi jako jej pełnoprawny menedżer. Gracz może również zastrzec, iż zastępstwo dotyczy wyłącznie reprezentacji prowadzonej przez niego jako komisarz z wyłączeniem reprezentacji prowadzonej przez niego jako jej pełnoprawny menedżer. Jednakże zastrzeżenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim jest nieważne, jeżeli gracz udziela takiego zastępstwa jednocześnie grając w wyznaczonym w zastępstwie okresie aktywnie reprezentacją, w której pełni obowiązki jako pełnoprawny menedżer.
Art. 18. - Okres trwania zastępstwa jest ograniczony czasowo i nie może trwać dłużej niż 21 dni, licząc od pierwszego dnia zastępstwa albo do ostatniego dnia sezonu, jeżeli ten wypada w dniu wcześniejszym niż 21 dzień od pierwszego dnia trwania zastępstwa. Na przypadek nadzwyczajny, nieokreślony w normie, zgodę wyrazić musi Administrator, który rozpatruje sprawę niezwłocznie.
Rozdział IV - ważność czynności
Art. 19. - Czynności dokonane przez zastępcę poza wyznaczonym terminem oraz zakresem są bezwzględnie nieważne i nie wywołują żadnych skutków.
Art. 20. - Czynności dokonane przez zastępcę w zakresie i terminie zastępstwa oraz w sposób prawidłowy są ważne.
Wymóg wyraźnego działania w imieniu osoby zastępowanej
Art. 21. § 1 - Dla skuteczności czynności w imieniu osoby zastępowanej, zastępca musi wyraźnie zaznaczyć, iż czynności dokonuje w ramach zastępstwa.
§ 2 - W przypadku odmiennym przyjmuje się, iż gracz działa w imieniu własnym.
Rozdział V - zakończenie stosunku zastępstwa
Art. 22. § 1 - Zastępowany może w trakcie trwania stosunku zastępstwa go zakończyć.
§ 2 - Wypowiedzenie musi być zawarte w formie pisemnej, pod rygorem nieważności.
Wygaśnięcie stosunku zastępstwa
Art. 23. - Zastępstwo wygasa wyłącznie w przypadku:
a) minięcia terminu wyznaczonego przez zastępowanego w piśmie tworzącym stosunek zastępstwa,
b) minięcia ustawowego terminu zastępstwa określonego w art. 18 i nieprzedłużonego nadzwyczajnie przez Administratora,
c) powrotu do gry poprzez podjęcie jakiejkolwiek czynności zarządu własną reprezentacją,
d) wypowiedzeniu stosunku zastępstwa przez zastępcę,
e) wypowiedzeniu stosunku zastępstwa przez zastępowanego,
f) orzeczenia prawomocnej kary bana okresowego, permanentnego lub powstania banicji przez ostrzeżenia wobec zastępcy lub zastępowanego.
Art. 24. § 1 - Zastępca może wypowiedzieć stosunek zastępstwa bez zgody osoby zastępowanej.
§ 2 - Wypowiedzenie musi być zawarte w formie pisemnej, pod rygorem nieważności.
Względny zakaz substytucji
Art. 25. § 1 - Zastępca nie może przekazać swojego zastępstwa osobie trzeciej, chyba że pisemnej zgody na to udzieli osoba zastępowana.
§ 2 - Zgody można udzielić w momencie zawiązania stosunku zastępstwa lub w trakcie, informując o tym w temacie poświęconym udzielaniom zastępstwa.
Rozdział VI - odpowiedzialność odszkodowawcza za niewykonanie lub nienależyte wykonanie czynności
Roszczenie odszkodowawcze za niewykonanie lub nienależyte wykonanie czynności zastępstwa
Art. 26. § 1 - Jeżeli zastępca nie wykona powierzonych mu obowiązków lub wykona je nienależycie, osobie udzielającej zastępstwa przysługuje roszczenie odszkodowawcze w stosunku do zastępcy.
§ 2 - Roszczenia odszkodowawczego, o którym mowa w § 1, można dochodzić w terminie do 2 lat od chwili zakończenia stosunku zastępstwa, zaś termin ten dotyczy wyłącznie możliwości wytoczenia wiążącego organy gry powództwa i udzielenia ochrony prawnej przez nie uprawnionemu.
§ 3 - Po upływie terminu wskazanego w § 2, roszczenie uprawnionego może być spełnione przez zobowiązanego wyłącznie na podstawie jego własnej decyzji. We wskazanym przypadku nie podlega ono zwrotowi.
§ 4 - Przepisy niniejszego rozdziału stosuje się odpowiednio do innych sytuacji, w których prawo tej gry przewiduje odpowiedzialność odszkodowawczą.
§ 5 - Odpowiedzialność odszkodowawcza zachodzi wyłącznie wtedy, jeżeli osoba przez własne zachowanie, zawinione, wyrządziła innemu szkodę.
§ 6 - Przez winę należy rozumieć sytuację, kiedy od osoby (sprawcy przewinienia) można było wymagać w danej sytuacji zachowania zgodnego z prawem.
§ 7 - Sprawcą przewinienia jest osoba, która swoim zachowaniem wywołała szkodę i jej zachowanie było zawinione.
§ 8 - Poszkodowanym jest osoba, która poniosła szkodę poprzez zachowanie sprawcy przewinienia, w konkretnym stosunku zobowiązaniowym, łączącym poszkodowanego ze sprawcą przewinienia.
Art. 27. § 1 - Zasądzona kwota odszkodowania pobierana jest z konta reprezentacji prowadzonej przez zastępcę.
§ 2 - Jeżeli takiej w chwili wszczęcia procesu nie posiada, pieniądze pobrane zostaną z konta następnej reprezentacji, którą ten gracz prowadził będzie.
§ 3 - Kwotę odszkodowania pobiera się z konta reprezentacji, w której zastępca pełni rolę menedżera. Jeżeli pobranie kwoty odszkodowania ze wskazanej w poprzednim zdaniu nie jest możliwe w całości lub części, to odszkodowanie, w całości lub części, pobiera się z konta reprezentacji, w której zastępca pełni rolę komisarza, z uwzględnieniem art. 28a § 3.
Art. 28. § 1 - Wysokość odszkodowania wynosi 25.000 euro za każdy dzień zastępstwa, w którym osoba zastępująca nie wypełniła lub wypełniła nienależycie swoje obowiązki zastępcy.
§ 2 - Jeżeli w danym dniu osoba poczyniła zadość warunkom zastępstwa, odszkodowania za ten dzień nie nalicza się.
§ 3 - Przepis z art. 28a stosuje się odpowiednio. Jeżeli zasądzenie odszkodowania w wysokości wskazanej w § 1 wywołałoby poważne trudności, Sąd jest uprawniony do ustalenia innej kwoty odszkodowania, jednak nie niższej niż 5.000 euro za każdy dzień zastępstwa, w którym osoba zastępująca nie wypełniła lub wypełniła nienależycie swoje obowiązki zastępcy.
Dyrektywy orzekania
Art. 28a. § 1 - W innych przypadkach Sąd, po ustaleniu wysokości szkody pieniężnej w zakresie rzeczywistej straty oraz utraconych, spodziewanych realistycznie korzyści, po uwzględnieniu stopnia naruszeń, winy, zasądza na rzecz poszkodowanego odpowiednią kwotę pieniężną. Sąd, przy ustalaniu wysokości szkody pieniężnej, uwzględnia interes prowadzonych przez sprawcę przewinienia reprezentacji oraz reprezentacji, które mógłby prowadzić w przyszłości tak, aby nie doprowadzić przez zasądzenie odszkodowania do sytuacji określonej w art. 17 Kodeksu Finansowego SJM z dn. 28.11.2017 r.
§ 2 - Sąd jest uprawniony do rozłożenia kwoty pieniężnej na raty, jeżeli jednorazowa zapłata kwoty pieniężnej narażałaby reprezentację na niewypłacalność, określoną w art. 17 Kodeksu Finansowego SJM z dn. 28.11.2017 r.
§ 3 - Sąd również może rozłożyć odpowiednio zapłatę odszkodowania na reprezentacje aktualnie prowadzone reprezentacje przez osobę zobowiązaną do zapłaty odszkodowania, by uniknąć niewypłacalności. Przepis z art. 27 § 3 stosuje się odpowiednio.
§ 4 - Sąd, przy zasądzaniu odszkodowania, zobowiązuje sprawcę przewinienia do przeproszenia poszkodowanego, pod rygorem kary pieniężnej w wysokości określonej w art. 28 § 1, liczonej za każdy dzień zwłoki, liczonej od uprawomocnienia wyroku, jeżeli sprawca przewinienia nie przeprosi.
§ 5 - Poszkodowany, zasądzoną kwotę odszkodowania, może, według swojego wyboru, rozdzielić odpowiednio między reprezentacje, które prowadzi lub prowadzić będzie. O swojej decyzji poszkodowany informuje w pisemnym wniosku pod wyrokiem organy gry, po uprawomocnieniu wyroku, w terminie 14 dni. W przypadku braku wniosku, kwota odszkodowania przekazywana jest reprezentacji, którą prowadzi jako główny menedżer w pełnej wysokości, a jeżeli takiej reprezentacji nie ma, to tej reprezentacji, którą prowadzi jako komisarz, w pełnej wysokości. W przypadku braku wniosku i braku prowadzenia reprezentacji w terminie, o którym mowa wcześniej, kwotę odszkodowania przelewa się z zastosowaniem wskazanej w tym paragrafie dyrektywy w przypadku objęcia reprezentacji jako menedżer lub komisarz.
Wypadek szczególny
Art. 28b. - Jeżeli pobranie kwoty odszkodowania od reprezentacji sprawcy przewinienia jest niemożliwe lub jest znacznie utrudnione lub jawi się jako znacznie utrudnione, poszkodowanemu zasądza się odpowiednią kwotę odszkodowania z funduszu Konfederacji SJM. O zastosowaniu niniejszego przepisu orzeka Sąd w wyroku zasądzającym odszkodowanie. W tym wyroku Sąd obligatoryjnie uzasadnia, czemu uznaje zastosowanie tego przepisu za obowiązkowe oraz wskazuje kwotę, którą zasadza z funduszu Konfederacji SJM. Dopuszczalne jest zasądzenie częściowo odszkodowania z kont reprezentacji prowadzonych lub mogących być prowadzonymi przez sprawcę przewinienia oraz funduszu Konfederacji SJM.
Art. 29. - Przez nienależyte spełnienie swych czynności rozumie się w szczególności: brak wysłania zawodników na wszystkie zawody w danym dniu (przy braku innej dyspozycji w zastępstwie), wysłanie nieodpowiednich zawodników i zawodniczek, narażanie reprezentacji na zbyteczne obciążenia finansowe bez upoważnienia ze strony zastępowanego.
Podmiot uprawniony
Art. 30. - Prawo skargi na niewykonanie lub nienależyte wykonanie czynności zastępstwa przysługuje wyłącznie osobie zastępowanej.
Pozorność stosunku zastępstwa
Art. 31. - Jeżeli stosunek zastępstwa został nawiązany w celu przepływu pieniędzy między reprezentacjami wykorzystując prawo do odszkodowania, w takim wypadku odszkodowanie nie jest przyznawane, zaś strony stosunku zastępstwa podlegają karze cywilnej w wysokości 500.000 euro. Wymierzenie kary cywilnej na podstawie tego przepisu nie wyłącza innej odpowiedzialności przewidzianej w ramach gry, zwłaszcza odpowiedzialności karnej.
Rozdział VII - urlop, przepisy szczególne
Art. 31a. - Do urlopu stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące zastępstwa.
Wystawienie składów domyślnych w trakcie urlopu
Art. 31b. § 1 - Gracz, we wniosku o urlop, może wyznaczyć skład domyślny lub składy domyślne na zawody odbywające się w trakcie trwania urlopu.
§ 2 - Skład domyślny, składy domyślne wystawione we wniosku o urlop, są wiążące wyłącznie w okresie trwania tego konkretnego urlopu, wobec: formularzy rejestracyjnych opublikowanych w trakcie urlopu oraz zawodów, które wg kalendarza przypadają w trakcie urlopu, niezależnie od opublikowania do nich formularza zgłoszeń.
§ 3 - Wyznaczenie składu w sposobie określonym § 1 i § 2 jest uważane za dokonanie zgłoszenia na zawody w ramach formularza zgłoszeń, o którym mowa w art. 56 i 57 Kodeksu Turniejów z dn. 01.03.2017 r.
§ 4 - Składy zgłoszone w sposób określony w § 2 są wiążące również po zakończeniu urlopu, choć gracz ma prawo do usunięcia lub zmiany tego składu, wystawienia nowego składu, jeżeli prawo zezwala na dokonanie takich czynności.
Dział czwarty - czynności prawne, oświadczenia woli
Art. 32. § 1. - Czynność prawna jest działaniem lub zaniechaniem człowieka, które wywołuje określony prawem skutek w grze. Elementem czynności prawnej jest oświadczenie woli.
§ 2. - Czynność prawna wywołuje nie tylko skutki w niej wyrażone, lecz również te, które wynikają z tutejszego prawa i z ustalonych zwyczajów.
§ 3. - Czynność prawna sprzeczna z ustawą albo mająca na celu obejście ustawy jest nieważna, chyba że właściwy przepis przewiduje inny skutek, w szczególności ten, iż na miejsce nieważnych postanowień czynności prawnej wchodzą odpowiednie przepisy ustawy.
§ 4. - Nieważna jest czynność prawna sprzeczna z zasadami współżycia społecznego.
§ 5. - Jeżeli nieważnością jest dotknięta tylko część czynności prawnej, czynność pozostaje w mocy co do pozostałych części, chyba że z okoliczności wynika, iż bez postanowień dotkniętych nieważnością czynność nie zostałaby dokonana.
Art. 33. § 1. Nieważne jest oświadczenie woli złożone przez osobę, która z jakichkolwiek powodów znajdowała się w stanie wyłączającym świadomość albo swobodne powzięcie decyzji i wyrażenie woli. Dotyczy to w szczególności choroby psychicznej, niedorozwoju umysłowego albo innego, chociażby nawet przemijającego, zaburzenia czynności psychicznych.
§ 2. - Nieważne jest oświadczenie woli złożone drugiej stronie za jej zgodą dla pozoru. Jeżeli oświadczenie takie zostało złożone dla ukrycia innej czynności prawnej, ważność oświadczenia ocenia się według właściwości tej czynności.
§ 3. - Pozorność oświadczenia woli nie ma wpływu na skuteczność odpłatnej czynności prawnej, dokonanej na podstawie pozornego oświadczenia, jeżeli wskutek tej czynności osoba trzecia nabywa prawo lub zostaje zwolniona od obowiązku, chyba że działała w złej wierze.
§ 4. - W razie błędu co do treści czynności prawnej można uchylić się od skutków prawnych swego oświadczenia woli. Jeżeli jednak oświadczenie woli było złożone innej osobie, uchylenie się od jego skutków prawnych dopuszczalne jest tylko wtedy, gdy błąd został wywołany przez tę osobę, chociażby bez jej winy, albo gdy wiedziała ona o błędzie lub mogła z łatwością błąd zauważyć; ograniczenie to nie dotyczy czynności prawnej nieodpłatnej.
§ 5. - Można powoływać się tylko na błąd uzasadniający przypuszczenie, że gdyby składający oświadczenie woli nie działał pod wpływem błędu i oceniał sprawę rozsądnie, nie złożyłby oświadczenia tej treści (błąd istotny).
§ 6. - Jeżeli błąd wywołała druga strona podstępnie, uchylenie się od skutków prawnych oświadczenia woli złożonego pod wpływem błędu może nastąpić także wtedy, gdy błąd nie był istotny, jak również wtedy, gdy nie dotyczył treści czynności prawnej.
§ 7 - Podstęp osoby trzeciej jest jednoznaczny z podstępem strony, jeżeli ta o podstępie wiedziała i nie zawiadomiła o nim drugiej strony albo jeżeli czynność prawna była nieodpłatna.
§ 8 - Kto złożył oświadczenie woli pod wpływem bezprawnej groźby drugiej strony lub osoby trzeciej, ten może uchylić się od skutków prawnych swego oświadczenia, jeżeli z okoliczności wynika, że mógł się obawiać, iż jemu samemu lub innej osobie grozi poważne niebezpieczeństwo osobiste lub majątkowe.
Art. 34. § 1 - Uchylić czynność prawną z wadą oświadczenia woli, określoną w art. 33, może osoba, która wadliwe oświadczenie woli złożyła, w terminie 2 tygodni od chwili, kiedy osoba, która to oświadczenie woli złożyła, dowiedziała się o wadzie oświadczenia woli.
§ 2 - Nie można jednak uchylić czynności prawnej, na podstawie której powstały już nieodwracalne skutki prawne. W takim przypadku osoba, która złożyła wadę oświadczenia woli, może liczyć na odszkodowanie od tego, kto wadę oświadczenia woli wywołał. Zasądzenie odszkodowania opiera się na zasadach określonych w art. 26 - art. 30.
Dział piąty - funkcje szczególne, rangi
Rozdział I - Funkcje szczególne
Art. 35. - Funkcjami szczególnymi są: Administrator, Super Moderator, Moderator, Pomocnik, Redaktor, Grafik, Symulator oraz Sędzia Sądu Administratorskiego.
Art. 36. - Funkcję szczególną można objąć w grze wyłącznie na podstawie obowiązującego w niej prawa.
Art. 37. - Funkcje szczególne sprawowane są od momentu zaistnienia podstawy powołania wymienionej w art. 36, zaś sprawowane są do momentu:
a) śmierci podmiotu pełniącego funkcję,
b) ustawowego zlikwidowania funkcji,
c) złożenia rezygnacji przez podmiot pełniący,
d) orzeczenia pozbawiającego funkcji w wyroku karnym Sądu Administratorskiego,
e) utraty statusu gracza,
f) rażącej obrazie przepisów prawa w zakresie i trakcie sprawowanej przez nich funkcji, co zostaje stwierdzone w postępowaniu dyscyplinarnym.
Przywileje osób piastujących funkcje szczególne
Art. 38. - Osoby sprawujące funkcje szczególnej rangi mają prawo do:
a) posiadania wyróżniającej ich kolorem i sygnaturą rangi w profilu, odpowiadającej funkcji,
b) wydłużonego możliwego okresu nieaktywności pod rząd, do 30 dni,
c) posiadania władztwa administracyjnego w zakresie określonym przez prawo.
Obowiązki
Art. 39. - Osoby pełniące funkcje szczególne prócz przestrzegania wiążącego ich prawa są zobowiązane do zachowania odpowiadającego dostojności ich stanowiska.
Rozdział II - Rangi honorowe
Art. 40. - Za szczególne zasługi dla funkcjonowania i rozwoju gry oraz jej społeczności ustanawia się rangi honorowe.
Art. 41. - Rangami honorowymi są: V.I.P. Menadżer, Super V.I.P. Menadżer oraz Zasłużony. Rangi przyznaje Administrator według swego uznania, przy zachowaniu warunków nakreślonych niniejszym aktem prawnym.
Warunki przyznawania rang
V.I.P. Menadżer
Art. 42. - Rangę "V.I.P. Menadżer" może otrzymać wyłącznie osoba, która jest aktywnym uczestnikiem gry minimum przez rok kalendarzowy.
Super V.I.P. Menadżer
Art. 43. - Rangę "Super V.I.P. Menadżer" może otrzymać wyłącznie osoba, która w przeszłości pełniła funkcję szczególną, szczególnie zasłużyła się dla rozwoju gry oraz społeczności i jest aktualnie aktywnym graczem.
Zasłużony
Art. 44. - Rangę "Zasłużony" może otrzymać wyłącznie osoba, która w przeszłości pełniła funkcję szczególną, szczególnie zasłużyła się dla rozwoju gry oraz społeczności i nie jest aktualnie aktywnym graczem. Jeżeli osoba posiadająca rangę powróci do gry, automatycznie nadawana jest jej ranga "Super V.I.P. Menadżer".
Przywileje osób posiadających rangi honorowe
Art. 45. - Osoby posiadające rangi honorowe mają prawo do:
a) posiadania wyróżniającej ich kolorem i sygnaturą rangi w profilu, odpowiadającej randze honorowej,
Dział szósty - upływ terminu roszczeń
Art. 46. § 1 - Roszczenia z niniejszego Kodeksu wygasają się z upływem 2 lat od chwili, kiedy roszczenie stało się wymagalne.
§ 2 - Bieg terminu przerywa się w chwili wniesienia pozwu do Sądu Administratorskiego, przez czas trwania postępowania przed tym sądem termin nie biegnie. Po prawomocnym zakończeniu postępowania, jeżeli świadczenia nie zasądzono w pełni, bieg przedawnienia biegnie od początku od dnia następującego po dniu, w którym uprawomocniło się kończące sprawę orzeczenie Sądu Administratorskiego.
Dział siódmy - przepisy końcowe
Art. 47. - Z dniem wejścia w życie traci moc obowiązującą Kodeks Cywilny SJM z dn. 14.11.2016 r.
Art. 48. - Niniejszy Kodeks wchodzi w życie z dniem ogłoszenia. |
|