Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum YTP Ski Jumping Manager (TM) Sezon 36 (2042/2043) Strona Główna

Forum YTP Ski Jumping Manager (TM) Sezon 36 (2042/2043) Strona Główna » Sprawy Organizacyjne / Dziennik prawny A [Kodeksy] » Regulamin YTP Ski Jumping Manager z dn. 19.11.2017 r.
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Regulamin YTP Ski Jumping Manager z dn. 19.11.2017 r.
PostWysłany: Nie 13:03, 19 Lis 2017
Yoyogi
Pontifex Maximus SJM
Pontifex Maximus SJM

 
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 12524
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Niagara Falls, Ontario
Płeć: Waćpanicz


Regulamin YTP Ski Jumping Manager z dn. 19.11.2017 r.

Preambuła

Dla prawidłowego i harmonijnego funkcjonowania całej gry ustanawia się niniejszy Regulamin, który jest aktem rangi najwyższej, regulującym najważniejsze zasady ustrojowe YTP Ski Jumping Manager oraz uprawnienia i obowiązki osób przebywających na obszarze gry.

Dział I - postanowienia ogólne

Istota gry oraz cele jej nadrzędne
Art. 1. - YTP Ski Jumping Manager jest internetową grą menedżerską o tematyce skoków narciarskich, w której gracz może prowadzić określoną reprezentację skoczków i skoczkiń narciarskich, odbywającą się na internetowym forum dyskusyjnym, mającą zapewnić graczom rozrywkę, nawiązywanie nowych znajomości oraz rozwój ich umiejętności menedżerskich.

Idea prymatu prawa oraz legalizmu
Art. 2. § 1 - System gry oraz jej funkcjonowanie oparte są na prawie w niej obowiązującym.
§ 2 - Organy administracji gry działają na podstawie i w granicach prawa obowiązującego.
§ 3 - Prawa i obowiązki wszystkich przebywających osób na obszarze gry muszą być oparte na obowiązującym tutaj prawie.
§ 4 - Wszelkie stanowienie oraz stosowanie prawa musi być urzeczywistniane w jak najwyższym, możliwym stopniu w zgodzie z uznawanymi powszechnie normami moralnymi oraz dobrymi obyczajami.
§ 5 - Nie można czynić ze swego prawa użytku, który by był sprzeczny ze społecznym przeznaczeniem tego prawa lub z zasadami współżycia społecznego. Takie działanie lub zaniechanie uprawnionego nie jest uważane za wykonywanie prawa i nie korzysta z ochrony.

Ignorantia iuris nocet, ignorantia iuris neminem excusat - obowiązek znajomości prawa
Art. 3. - Żadna osoba przebywająca na obszarze gry nie może zasłaniać się nieznajomością obowiązującego tutaj prawa.

Dobrowolność uczestnictwa
Art. 4. - Gra oparta jest na dobrowolności uczestnictwa.

Zasada bezpłatności uczestnictwa
Art. 5. § 1 - Uczestnictwo w grze jest bezpłatne.
§ 2 - Finansowanie gry ze środków graczy jest dobrowolne.

Dział II - ustalenia techniczne gry (sezon oraz terminy)

Sezon, prace przygotowawcze między sezonami, przerwa wakacyjna, przerwa międzysezonowa
Art. 6. § 1 - Podstawową jednostką czasu w grze jest sezon, określany liczbą oraz oznaczeniem dwóch roczników odnośnie do gry, a nie aktualnej rzeczywistości, w których on się ma odbyć.
§ 2 - Długość danego sezonu jest określana w dekrecie Administratora z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym, przed rozpoczęciem każdego następnego sezonu, poprzez podanie jego pierwszego oraz ostatniego dnia.
§ 3 - Każdy sezon powinien liczyć około 98 dni, lecz nie może być krótszy niż dni 84 oraz nie powinien być dłuższy niż dni 112. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszczalne jest przedłużenie sezonu na okres przekraczający 112 dni, jednak nie dłużej niż do 180 dni.
§ 4 - Sezony następują po sobie z uwzględnieniem przerw: międzysezonowej, o której mowa w § 10 oraz wakacyjnej, o której mowa w § 5. Administrator w dekrecie może postanowić o formalnym rozpoczęciu sezonu w innym terminie niż wymieniony w zdaniu pierwszym, jeżeli jest to uzasadnione istniejącymi okolicznościami. Wyjątkowo, przerwa wakacyjna może nastąpić w trakcie trwania sezonu. W przypadku zarządzenia przerwy wakacyjnej w trakcie sezonu, sezon ten jest odpowiednio wydłużany.
Przerwa wakacyjna
§ 5 - Okres przerwy wakacyjnej powinien liczyć około 21 dni, lecz nie może być krótszy niż dni 14 oraz nie powinien być dłuższy niż dni 31. Przerwa wakacyjna może obejmować wyłącznie dni w czerwcu, lipcu lub sierpniu.
§ 6 - Przerwa wakacyjna jest okresem, w trakcie którego zawieszona jest działalność gry w zakresie jej funkcjonowania, z wyłączeniem niezbędnych prac przygotowawczych, celem umożliwienia wypoczynku letniego wszystkim graczom.
§ 7 - Przerwa wakacyjna jest prawem, nie zaś obowiązkiem. Administrator kieruje się przy zarządzaniu oraz określaniu jej terminu uzasadnionymi potrzebami graczy oraz gry.
§ 8 - Przerwa wakacyjna powinna zostać zarządzona z odpowiednim wyprzedzeniem, jednak nie krócej niż na tydzień przed jej rozpoczęciem.
§ 9 - Przerwa wakacyjna nie może zostać zarządzona w trakcie trwania sezonu.
§ 10 - Między sezonami istnieje z mocy prawa czternastodniowa przerwa, zwana dalej przerwą międzysezonową. Przerwa międzysezonowa zawiera się w przerwie wakacyjnej w okresie jej trwania. Długość przerwy międzysezonowej może być, w zależności od zapotrzebowania na tę przerwę, zmieniona w dekrecie przez Administratora lub można z niej całkowicie zrezygnować. Decyzję w sprawie modyfikacji lub rezygnacji z przerwy Administrator podejmuje po konsultacji z graczami.
§ 11 - W okresie ostatnich 7 dni sezonu zawiesza się, ze względu na zbliżający się okres prac zamykających sezon dotychczasowy oraz prac przygotowawczych na sezon nowy, możliwość dokonywania przez graczy czynności zarządu reprezentacją z uwzględnieniem wyjątków od tego zakazu.
§ 12 - Administrator określa porządek oraz zakres prac przygotowawczych między sezonami.
§ 13 - W trakcie trwania przerwy międzysezonowej oraz wakacyjnej prowadzone są prace przygotowawcze związane z zamknięciem sezonu oraz związane z rozpoczęciem sezonu następującego po zakończeniu przerwy wakacyjnej, zaś Administrator przy planowaniu terminarza wskazanych prac uwzględnia istotę przerwy, celem umożliwienia realnej realizacji tego prawa osobom wykonującym te prace. Okres rzeczywistej przerwy przeznaczonej na odpoczynek, w której nie są wykonywane jakiekolwiek prace, musi wynosić minimum 7 dni, stanowiąc jednocześnie wartość domyślną rzeczywistej przerwy. Jeżeli okres rzeczywistej przerwy ma być dłuższy, Administrator określa ten okres w dekrecie. Prac powyższych nie wykonuje się, jeżeli zarządzono przerwę wakacyjną w trakcie trwania sezonu.
§ 14 - W okresie rzeczywistej przerwy, o której mowa w § 13, prace przygotowawcze na forum mogą być wykonywane wyłącznie z własnej woli graczy i innych osób, którym została wyznaczona określona praca.
§ 15 - Do formalnego rozpoczęcia nowego sezonu mogą być opublikowane ustawienia reprezentacyjne.
§ 16 - Czynności dokonane w trakcie przerwy międzysezonowej, wakacyjnej zaliczane są na poczet sezonu, który jako ostatni dobiegł końca, chyba że ustawa lub oparta o ustawę czynność dopuszcza, że skutki tej czynności mają nastąpić w sezonie następującym po przerwie międzysezonowej, wakacyjnej.

Terminy w grze
Art. 7. § 1 - Jeżeli ustalone prawo, orzeczenie Sądu Administratorskiego lub decyzja organu administracyjnego oznacza termin nie określając sposobu jego obliczania, stosuje się przepisy z art. 7 - 13.
§ 2 - W przypadku przejściowej nieobecności organu administracyjnego, stwierdzanej poprzez brak logowania na konto przez minimum 48 godziny, terminy czynności, które ma dokonać, nie biegną przez czas trwania nieobecności.
§ 3 - Przepisu § 3 nie stosuje się, jeżeli organ administracyjny ma zastępcę, który nie spełnia warunku określonego w § 2 lub organ nadzorujący może wyznaczyć zastępcę.
§ 4 - Przepis § 2 stosuje się odpowiednio do zastępcy i organu nadzorującego.
§ 5 - Okres zawieszenia, o którym mowa w § 2, ustaje w momencie zalogowania się: organu administracyjnego, zastępcy lub organu nadzorującego.
§ 6 - Jeżeli źródło prawne, określone w art. 14 § 2, nie określa skutków upływu terminu, przyjmuje się, że po upływie terminu, uprawnienia powiązane z tym terminem, które przysługują osobie, wygasają. Nie dotyczy to uprawnień, które są przyznane bezterminowo oraz wolności przyznanych w Regulaminie.

Art. 8. § 1 - Termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia.
§ 2 - Jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło.
§ 3 - Jeżeli wyraźnie nie zaznaczono przeciwnie, przyjmuje się, iż określony co do dnia termin wlicza się do wyznaczonego tym dniem okresu.

Art. 9. - Termin oznaczony w tygodniach, miesiącach lub latach kończy się z upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu, a gdyby takiego dnia w ostatnim miesiącu nie było - w ostatnim dniu tego miesiąca. Jednakże przy obliczaniu wieku osoby fizycznej termin upływa z początkiem ostatniego dnia.

Art. 10. § 1 - Jeżeli termin jest oznaczony na początek, środek lub koniec miesiąca, rozumie się przez to pierwszy, piętnasty lub ostatni dzień miesiąca.
§ 2 - Termin półmiesięczny jest równy piętnastu dniom.

Art. 11. - Jeżeli termin jest oznaczony w miesiącach lub latach, a ciągłość terminu nie jest wymagana, miesiąc liczy się za dni trzydzieści, a rok kalendarzowy za dni trzysta sześćdziesiąt pięć.

Art. 12. - Czas w dniach, miesiącach oraz latach określa się na podstawie obowiązującego w grze kalendarza gregoriańskiego.

Art. 13. § 1 - Czas w sekundach, minutach oraz godzinach oblicza się na podstawie stref czasowych obowiązujących na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
§ 2 - W okresach:
* od ostatniej niedzieli października do ostatniej niedzieli marca obowiązuje czas środkowoeuropejski (CET, Central European Time),
* od ostatniej niedzieli marca do ostatniej niedzieli października obowiązuje czas środkowoeuropejski letni (CEST, Central European Summer Time).

Dział III - źródła prawa w grze

Art. 14. § 1 - Regulamin jest najwyższym prawem w YTP Ski Jumping Manager.
§ 2 - Źródłami prawa również są: Ustawy (Kodeksy), dekrety Administratora, umowy z innymi jednostkami organizacyjnymi występującymi w obrocie rzeczywistym lub wirtualnym oraz pozostałe akty prawotwórcze o charakterze wykonawczym, umieszczane przez podmioty władzy uprawnione do ich wydawania na podstawie posiadanych przez nich kompetencji.
§ 3 - Zwyczaj wspiera w interpretacji kwestie przez prawo nieunormowane.

Art. 15. § 1 - Prawo osoby przebywające na obszarze gry obowiązuje wyłącznie wtedy, jeżeli jest opublikowane.
§ 2 - Regulamin, kodeksy publikowane są w Dzienniku prawnym A, dekrety Administratora i umowy z innymi jednostkami organizacyjnymi są publikowane w Dzienniku prawnym B, prawomocne wyroki Sądu Administratorskiego publikowane są w Dzienniku prawnym C, natomiast akty prawotwórcze o charakterze wykonawczym publikowane są wszędzie tam, gdzie znajdują zastosowanie zgodne z ich przedmiotem regulacji.
§ 3 - Podmiotem zobowiązanym do publikacji wymienionych aktów prawnych jest Administrator oraz osoby działające z jego upoważnienia do dokonania tej czynności.

Art. 16. - Prawo tutejsze obowiązuje wszystkich przebywających na stronach będących własnością Organizacji.

Art. 17. § 1 - Akt prawny, z zastrzeżeniem § 2, wchodzi w życie wraz z pierwszym dniem sezonu następującego po sezonie, w którym akt prawny został ustanowiony, zmieniony lub uchylony, chyba że sam stanowi inaczej.
§ 2 - Akty prawotwórcze o charakterze wykonawczym wchodzą w życie z chwilą ich opublikowania, chyba że akty te stanowią inaczej.

Wykładnia prawa; dyrektywa przyjaznej interpretacji przepisów; dyrektywa nakłaniania do ugody
Art. 18. - Administrator wydaje wiążącą wykładnię norm prawnych ustanowionych w grze. W konkretnej sprawie wykładni prawa dokonuje organ stosujący prawo, która jest ostateczna, jeżeli nie zostanie wzruszona przez Administratora.
§ 2 - Jeżeli w sprawie istnieją wątpliwości co do treści normy prawnej, wątpliwości te są rozstrzygane na korzyść strony, której uprawnienia lub obowiązku sprawa tyczy, chyba że sprzeciwiają się temu sporne interesy stron albo interesy osób trzecich, na które wynik postępowania ma bezpośredni wpływ.
§ 3 - W przypadku gdy w sprawie istnieją sporne interesy stron albo interesy osób trzecich, na które wynik postępowania ma bezpośredni wpływ, rozstrzygający organ administracyjny lub Sąd stara się odpowiednio wyważyć ich stanowiska, w szczególności nakłaniając do ugody.

Dział IV - prawa i obowiązki osób przebywających we włościach Organizacji

Zasada solidaryzmu
Art. 19. § 1 - Każda osoba przebywająca na obszarze gry jest zobowiązana do przestrzegania jej prawa.
§ 2 - Każda osoba jest zobowiązana do poszanowania praw innych osób na obszarze gry.
§ 3 - Każdy ma prawo do otrzymania rzetelnej informacji na temat jego sytuacji prawno-faktycznej na obszarze Organizacji, zwłaszcza jeżeli zgłosi wniosek o otrzymanie takiej informacji.

Zasada wolności, swoboda wypowiedzi
Art. 20. § 1 - Nikogo nie wolno zmuszać do czynienia tego, czego prawo mu nie nakazuje.
§ 2 - Każdy ma prawo do swobody wypowiedzi w granicach ustalonych przez tutejsze prawo.

Równość wobec prawa
Art. 21. - Wszyscy przebywający tutaj są wobec tutejszego prawa równi.

Zasada proporcjonalności
Art. 22. - Ograniczenia w zakresie korzystania z ustanowionych praw mogą być ustanawiane tylko w ustawie (Kodeksach) i tylko wtedy, gdy są konieczne dla bezpieczeństwa gry, porządku publicznego lub praw innych osób. Ograniczenia te nie mogą naruszać istoty tych praw.

Prawo do sądu
Art. 23. - Każdy ma prawo do sprawiedliwego i jawnego rozpatrzenia sprawy bez nieuzasadnionej zwłoki przez właściwy, niezależny, bezstronny i niezawisły Sąd Administratorski.

Ochrona sfery prywatnej
Art. 24. § 1 - Zapewnia się, na tyle ile jest to możliwe, ochronę sfery prywatnej, w szczególności danych osobowych osób we włościach gry przebywających.
§ 2 - Osoba może wyłącznie dobrowolnie ujawnić publicznie rzeczy, które dotyczą jego sfery prywatnej.
§ 3 - W przypadku spraw rozpatrywanych przez Sąd Administratorski może, na zasadach określonych w Kodeksach (ustawach), żądać podania informacji ze sfery prywatnej, w tym danych osobowych, celem wyjaśnienia sprawy wyłącznie w takim zakresie, w jakim jest to dla tego konieczne, niemniej jednak dane osobowe muszą być wyłączone z publicznego dostępu do nich, zaś osoba, którą poproszono o ujawnienie informacji ze sfery prywatnej, może odmówić ich podania.
Osoba może, na mocy § 2, odmówić ujawnienia tych informacji, bez ponoszenia konsekwencji prawnych na obszarze gry.
§ 4 - Za dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne, kulturowe lub społeczne. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.

Dział IV - gra i Organizacja

Organizacja
Art. 25. - Przez pojęcie Organizacji rozumie się podmiot YTP Ski Jumping Manager.

Barwy
Art. 26. - Barwami Organizacji są kolory biały (Hex: #FFFFFF) i lazurowy (Hex: #007fff).

Herb
Art. 27. § 1 - Herbem Organizacji jest Biała Śnieżynka, umieszczona na tarczy herbowej.
§ 2 - Szczegółowy wygląd herbu określa załącznik.

Flaga
Art. 28. § 1 - Flagę Organizacji stanowi prostokąt o wypełnieniu lazurowym, z białym krzyżem oraz Białą Śnieżynką.
§ 2 - Szczegółowy wygląd flagi określa załącznik.

Język gry
Art. 29. § 1 - Językiem urzędowym gry jest język polski.
§ 2 - Pomocniczo dopuszcza się stosowanie innych języków, zwłaszcza języka ojczystego osoby przebywającej we włościach gry.

Siedziba gry
Art. 30. - Siedzibę gry stanowi miasto Katowice.

Motto gry
Art. 31. - Mottem gry jest aforyzm: "Rozwój przez rozrywkę".

Dział V - władza, administracja

Art. 32. - Najwyższa władza wykonawcza, prawodawcza, sądownicza i nadzorcza w grze należy do Administratora.

Mianowanie podmiotów władzy
Art. 33. - Administrator mianuje i dymisjonuje dekretem Super Moderatorów, Moderatorów oraz inne osoby, którym została powierzona w określonym zakresie władza, jak też organizuje ich pracę na obszarze gry.

Podmioty władzy
Art. 34. § 1 - Podmiotami władzy są: Administrator, Super Moderator, Moderator oraz inne osoby, w szczególności symulatorzy, w takim zakresie, w jakim został im przydzielony na mocy prawa.
§ 2 - Podmioty wymienione w § 1 stanowią administrację gry.
§ 3 - Ustrój administracji gry oraz jej funkcjonowanie określa szczegółowo ustawa.
§ 4 - Super Moderatorem może zostać wyłącznie osoba, która:
- piastuje urząd Moderatora nie krócej niż 2 lata kalendarzowe łącznie,
- ma wielkie zasługi na rzecz rozwoju gry,
- swym zachowaniem daje rękojmię godnego piastowania urzędu Super Moderatora.
§ 5 - Moderatorem może zostać wyłącznie osoba, która:
- jest graczem nie krócej niż przez okres roku kalendarzowego (łącznie, lub po zsumowaniu okresów, kiedy nastąpiły przerwy w posiadaniu statusu gracza), jednakże w nadzwyczajnych sytuacjach, Administrator, w formie dekretu, może odstąpić od wymogu określonego terminu oraz wymogu statusu gracza, jeżeli wymaga tego uzasadniona sytuacja gry,
- swym zachowaniem daje rękojmię godnego piastowania urzędu Moderatora.

Legalizm, działanie administracji
Art. 35. § 1 - Podmioty władzy działają na podstawie i w granicach prawa.
§ 2 - Osoby administrowane nie ponoszą negatywnych skutków w konkretnej sytuacji ze względu na zaniedbania administracji gry w zakresie jej obsługi.

Dział VI - władza wykonawcza

Art. 36. - Władzę wykonawczą posiadają, tworząc administrację gry: Administrator, Super Moderator, Moderator oraz wszystkie osoby, które świadczą swoją pracę w działach administracji, jako ich prowadzący, oraz Symulatorzy w zakresie kompetencji im powierzonych na podstawie odrębnej ustawy.

Art. 37. - Administrator upoważnia innych do działania w zakresie władzy poprzez dekret Administratora.

Dział VII - władza prawodawcza

Art. 38. - Władzę prawodawczą posiada Administrator oraz gracze.

Art. 39. § 1 - Administrator własną mocą ustanawia prawo i prowadzi politykę prawną gry.
§ 2 - Gracze partycypują w tworzeniu prawa poprzez: zgłaszanie wniosków co do wprowadzenia nowych przepisów, zmianie aktualnych przepisów lub ich uchyleniu oraz w ramach konsultacji Administratora z graczami odnośnie zmian prawa. Administrator obligatoryjnie, niezwłocznie rozpoznaje każdy wniosek o którym mowa w pierwszym zdaniu oraz uzasadnia swoją decyzję odnośnie jego realizacji lub braku realizacji. Administrator jest obowiązany skonsultować zmiany prawne z graczami dając im możliwość do zajęcia stanowiska wobec prawa.
§ 3 - Każda osoba, która stwierdzi, że ustanowione prawo powoduje trudności interpretacyjne, może zgłosić ten fakt Administratorowi lub, jeżeli jest on nieobecny, Sądowi Administratorskiemu, Super Moderatorowi lub Moderatorowi, zaś zgłoszenia tego dokonuje się w dowolny, skuteczny sposób, w szczególności przez zgłoszenie tego w odpowiednim dziale Sądu Administratorskiego.

Zasada tworzenia odpowiednich rozwiązań dla funkcjonowania gry
Art. 40. § 1 - Rozwiązania dla funkcjonowania gry, kreowane przez stanowione prawo, powinny być, co do zasady, ustanawiane z intencją ich długotrwałego stosowania.
§ 2 - Rozwiązania tymczasowe tworzone mogą być wyjątkowo, jedynie w szczególnych, uzasadniających ich tworzenie, przypadkach.
§ 3 - Prawo tej gry powinno być kreowane w ten sposób, aby jego dyrektywy nie wpływały w sposób diametralny na życie rzeczywiste osób, które przebywają na obszarze gry (dyrektywa prymatu życia rzeczywistego nad życiem wirtualnym gry).
§ 4 - Prawo tej gry powinno być kreowane również w ten sposób, aby osoby, których to prawo dotyczy, miały możliwość rzetelnego przygotowania się do jego stosowania (dyrektywa stabilnego prawa), w szczególności dyrektywę tę realizuje się przez stosowanie rozsądnego okresu vacatio legis oraz sporządzanie rzetelnych informacji o nowelizacjach i planach nowelizacji, z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym.

Dział VIII - władza sądownicza

Art. 41. - Dla zapewnienia porządku prawnego powołuje się niezawisły Sąd Administratorski, który rozpatruje sprawy z zakresu działalności organów administracyjnych, funkcjonowania gry oraz osób w jej obrębie.

Art. 42. - Szczegóły dotyczące sądownictwa określa osobna ustawa.

Dział IX - władza nadzorcza

Art. 43. - Administrator posiada najwyższą władzę nadzorczą nad wszystkimi podmiotami w grze, polegającą w szczególności na kontroli zgodności ich działań z prawem tutaj obowiązującym.

Art. 44. - Administrator wykonuje oraz koordynuje czynności nadzoru i kontroli nad wszystkimi podmiotami w grze, zwłaszcza nad podmiotami sprawującymi władzę w zakresie celowości i legalności ich działania.

Art. 45. - Szczegóły dotyczące nadzoru określa osobna ustawa.

Dział X - Administrator

Art. 46. - Administrator stanowi władzę najwyższą gry, działającą na rzecz gry i jej graczy w granicach ustalonego prawa tutejszego.

Art. 47. § 1 - Administrator, który założył tę grę, wywodzi swoją władzę administratora z faktu założenia tej gry.
§ 2 - Każdy administrator, który nie jest założycielem gry, wywodzi swoją władzę administratora na podstawie zaufania graczy, wykazanego w wyborach na Administratora, które są oparte o Kodeks Wyborczy SJM.
§ 3 - Administrator, o którym mowa w § 2, może być w każdej chwili odwołany ze stanowiska (votum nieufności), jeżeli taki wniosek zostanie poparty przez większość 3/4 graczy, przy kworum liczącym minimum 50% graczy. Wniosek o odwołanie musi być umotywowany, wskazując powód, dla którego Administrator powinien zostać odwołany i złożony, z podpisami wnioskodawców, w Sądzie Administratorskim, pod rygorem nieważności. Wniosek o odwołanie musi zostać poparty, dla swej ważności, przez minimum 5 graczy. Administrator ma prawo w ciągu 7 dni od złożenia wniosku do zajęcia stanowiska w sprawie wniosku oraz wniesionych zarzutów. Po upływie wskazanych 7 dni (w przeciągu następnych 21 dni), rozpisuje się głosowanie w sprawie votum nieufności, o którym mowa w pierwszym zdaniu, które to głosowanie nie może trwać krócej niż 7 dni, a te wybory rozpisuje Administrator. Jeżeli Administrator nie rozpisze wyborów w terminie, jest to równoznaczne z odwołaniem Administratora z mocy prawa. W przypadku odwołania Administratora ze stanowiska, niezwłocznie przeprowadza się wybory nowego Administratora, jednak nie później niż w terminie 30 dni od odwołania. Odwołany Administrator pełni swoje obowiązki do chwili wyboru nowego Administratora i w momencie wyboru nowego Administratora przekazuje mu uprawnienia Administratora, chyba że w sposób niebudzący wątpliwości umyślnie dopuści się on przewinień w zakresie omówionej procedury. Wtedy prawa Administratora, do czasu wyboru nowego Administratora, przechodzą zgodnie z precedencją określoną w Regulaminie. Wybory, dla zaistnienia skutków wymienionych w tym paragrafie, muszą uzyskać przymiot prawomocnych, zgodnie z Kodeksem Wyborczym SJM.
§ 4 - Głosowanie w sprawie określonej w § 3 odbywa się w sposób publiczny, każdy uprawniony, który zdecyduje się zagłosować, głosuje pod swoim własnym nickiem, w miejscu publicznym, gdzie jest za udzieleniem votum nieufności lub przeciw votum nieufności.

Art. 48. § 1 - Administrator jest organem monokratycznym.
§ 2 - W danej chwili wyłącznie jeden człowiek może posiadać tytuł oraz uprawnienia Administratora, opisane w niniejszym dziale.
§ 3 - Administrator może powołać doradców, którzy przedstawiają swoje opinie Administratorowi na temat funkcjonowania gry.

Art. 49. § 1 - Administrator jest gwarantem ciągłości oraz stabilności gry.
§ 2 - Administrator, po obligatoryjnej konsultacji z graczami, decyduje o podjęciu działań ochronnych, mających na celu ochronę ciągłości gry, zaś do działań obronnych stosuje się odpowiednio dyrektywy sporządzone w odpowiednich aktach prawnych.
§ 3 - Administrator, za wyraźną zgodą wszystkich graczy, może zakończyć ciąg gry. W przypadku decyzji o zakończeniu ciągu gry, Administrator wyznacza z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym zakończenie ciągu gry, gdzie muszą zostać zwłaszcza dokonane następujące czynności:

a) zakończenie bieżącego sezonu według ustalonych dla tego sezonu kalendarzy,
b) poinformowanie na kanałach komunikacyjnych gry o zakończeniu ciągu gry,
c) zabezpieczenie danych gry na serwisach, na których ona funkcjonowała,
d) poinformowanie o prawie do wznowienia ciągu gry, o którym mowa w § 5.

§ 4 - W przypadku zakończenia ciągu gry Administrator, będący nim w chwili zakończenia ciągu gry (dotychczasowy), zobowiązany jest troszczyć się o dziedzictwo gry, regularnie dokonując konserwacji jej danych. W przypadku zakończenia ciągu gry, forum oraz inne serwisy, na których gra funkcjonowała, nie są zamykane i są dostępne do zwykłego użytkowania.
§ 5 - W przypadku zakończenia ciągu gry dotychczasowemu Administratorowi, dotychczasowym graczom oraz osobom chcącym zostać graczami przysługuje prawo wznowienia ciągu gry. Wznowienie ciągu gry dokonywane jest poprzez dokonanie stosownej decyzji przez:

a) Administratora samodzielnie lub
b) Administratora w porozumieniu z dotychczasowymi graczami lub osobami chcącymi zostać graczami (wymagany jest minimum jeden gracz lub minimum jedna osoba chcąca zostać graczem, który to gracz lub osoba nie są Administratorem) lub
c) przynajmniej jednego, dotychczasowego gracza,
d) przynajmniej jednej osoby, która chce zostać graczem,
e) porozumienia dotychczasowych graczy i osób chcących zostać graczami (minimum jeden dotychczasowy gracz, minimum jedna osoba chcąca zostać graczem)

i zakomunikowanie jej na kanale komunikacyjnym gry w dowolny sposób, umożliwiający zapoznanie się z treścią decyzji każdemu.
§ 6 - W przypadku wznowienia ciągu gry stosunki prawne, które obowiązywały w chwili zakończenia ciągu gry, są kontynuowane w dotychczasowej postaci po wznowieniu ciągu gry, do czasu ich zakończenia lub zmiany, według prawa obowiązującego.
§ 7 - W przypadku wznowienia gry na podstawie § 5 pkt c, d, e, przeprowadza się wybory nowego Administratora niezwłocznie, chyba że dotychczasowy Administrator wyrazi pisemnie zgodę na dalsze piastowanie urzędu Administratora w terminie 14 dni od dokonania decyzji o wznowieniu i opublikowaniu jej.
§ 8 - W przypadku wyboru nowego Administratora, dotychczasowy Administrator, jeżeli jest to możliwe, przekazuje stosowne uprawnienia zwycięzcy wyborów niezwłocznie.
§ 9 - Przez "dotychczasowego gracza" rozumie się osobę, której w chwili zakończenia ciągu gry przysługiwał ten status według prawa gry.
§ 10 - Gra kończy swój ciąg z mocy prawa, jeżeli przez 6 miesięcy kalendarzowych żaden gracz nie był zalogowany na forum lub innym miejscu, na którym gra się odbywa. W takim przypadku stosuje się odpowiednio procedurę wznowienia ciągu gry.
§ 11 - Przepisów z § 7- § 9 nie stosuje się, jeżeli mowa o Administratorze określonym w art. 47 § 1, jeżeli wyrazi on wolę dalszego bycia Administratorem.

Art. 50. - Administrator jest zobowiązany do troszczenia się o uzasadnione potrzeby gry oraz graczy.

Art. 51. - Administrator wyznacza kierunki działalności oraz rozwoju gry.

Moment zakończenia sprawowania funkcji administratora
Art. 52. § 1 - Osoba sprawująca funkcję Administratora od momentu objęcia stanowiska pełni co do zasady swoje obowiązki bezterminowo, chyba że zajdzie okoliczność uniemożliwiająca sprawowanie mu tej funkcji trwale lub na podstawie własnego oświadczenia woli zrzeknie się urzędu (prawo renuncjacji) lub, w przypadku Administratora, który nie jest założycielem gry, gracze postanowią w głosowaniu o votum nieufności, o którym mowa w art. 47 § 3. Stosuje się odpowiednio również § 4 tego artykułu.
§ 2 - Administrator może w każdej chwili zrezygnować z pełnienia swej funkcji. Każdemu Administratorowi, który z jakiejkolwiek przyczyny zakończył urzędowanie, przysługuje status i tytuł Honorowego Administratora, chyba że Administrator dopuścił się udowodnionego przestępstwa przeciw grze i w ramach środka karnego orzeczono pozbawienie go tytułów honorowych.
§ 3 - W przypadku zaistnienia przejściowej okoliczności uniemożliwiającej wykonywanie swoich obowiązków przez Administratora, z mocy prawa jego funkcje, na czas trwania tej okoliczności i w jego zastępstwie, sprawują wskazane przez niniejszy Regulamin w precedencji osoby.
§ 4 - Administrator, o którym mowa w art. 47 § 1, jeżeli z jakiejkolwiek przyczyny przestał być Administratorem, ma prawo w każdej chwili do powrotu na to stanowisko, jeżeli pisemnie i publicznie, wyrazi taką wolę, z racji faktu założenia przez niego tej gry. W tym przypadku dotychczasowy Administrator jest obowiązany do dokonania odpowiednich czynności przywracających Administratora na ten urząd, o którym mowa w art. 47 § 1 i z zakończeniem tych czynności przysługuje mu tytuł i status Honorowego Administratora.

Art. 53. - W przypadku stwierdzenia przez graczy przejściowej niemożności przekraczającej 14 dni co do pełnienia przez Administratora swojej funkcji, władzę do chwili ustania przeszkody uniemożliwiającej kierowanie grą przez Administratora przejmuje pierwsza realnie możliwa osoba określona według precedencji.

Art. 54. - Precedencja to ustalony prawem porządek pierwszeństwa, w grze mający zastosowanie w przypadku okresowej lub trwałej absencji dotychczasowego Administratora.

Art. 55. - Kolejność precedencji jest następująca:
1) Super Moderator najstarszy stażem rejestracji,
2) kolejni Super Moderatorzy, według daty rejestracji,
3) Moderator najstarszy stażem rejestracji,
4) kolejni Moderatorzy, według daty rejestracji,
5) Sędzia Sądu Administratorskiego najstarszy stażem, którego wybór nastąpił "nie z urzędu",
6) Sędzia Sądu Administratorskiego, kolejni według daty nominacji, którzy również nie zostali wybrani "z urzędu",
7) Oficer CBwZS,
8) Pomocnik najstarszy stażem rejestracji,
9) kolejni Pomocnicy, według daty rejestracji,
10) Symulator najstarszy stażem rejestracji,
11) kolejni Symulatorzy, według daty rejestracji,
12) Redaktor najstarszy stażem rejestracji,
13) kolejni Redaktorzy, według daty rejestracji,
14) Grafik najstarszy stażem rejestracji,
15) kolejni Graficy, według daty rejestracji,
16) Gracz najstarszy stażem według daty rejestracji, który nie pełni żadnej funkcji szczególnej,
17) Kolejni gracze, którzy nie pełnią żadnej funkcji szczególnej, według daty rejestracji.

Art. 56. § 1 - W przypadku stwierdzenia przez graczy trwałej niemożności pełnienia funkcji przez Administratora, władzę Administratora przejmuje najstarszy stażem Super Moderator, a jeżeli i on nie jest w stanie pełnić urzędu, uprawnienia Administratora przejmują kolejne osoby według kolejności nakreślonej w precedencji.
§ 2 - Osoba w trybie § 1, otrzymująca władzę Administratora, przeprowadza wybory nowego Administratora, chyba że minimum połowa graczy wyrazi w głosowaniu zgodę na to, żeby osoba, o której mowa w § 1, została nowym Administratorem.
§ 3 - Czynności, o których mowa w § 2, powinny zostać przeprowadzone w przeciągu 30 dni od zaistnienia sytuacji, o której mowa w § 1.
§ 4 - Jeżeli stwierdzenie trwałej niezdolności pełnienia funkcji przez Administratora okazało się niezasadne, nowo obrany Administrator lub osoba, o której mowa w § 2, która przejęła władzę w trybie precedencji, przywraca prawowitego Administratora na stanowisko dotychczasowe. Przywrócony Administrator podejmuje rozstrzygnięcia odnośnie decyzji, które zostały podjęte w okresie po stwierdzeniu trwałej niezdolności.

Art. 57. - Organizacja wyborów nowego Administratora oraz głosowanie, o którym mowa w art. 56 § 2, odbywa się na podstawie aktualnego wydania Kodeksu Wyborczego SJM.

Zasada omnipotencji administratorskiej w kwestiach spornych dotyczących gry
Art. 58. § 1 - Z wyłączeniem określonych kategorii spraw, we wszelkich pozostałych kwestiach spornych dotyczących funkcjonowania gry zdanie Administratora jest decydujące.

§ 2 - W przypadku spraw karnych, cywilnych, administracyjnych, które weszły na drogę sądową oraz dyscyplinarnych Administrator rozstrzyga ostatecznie sprawę w granicach prawa dopiero po całkowitym wyczerpaniu drogi sądowej, chyba że sam orzeka w składzie sądzącym daną sprawę lub jest stroną osądzanego przez sąd stosunku prawnego.

Art. 59. - Administrator posiada immunitet w sprawach karnych oraz sprawach dyscyplinarnych przez okres sprawowania funkcji Administratora. Na czas pełnienia funkcji bieg przedawnienia ulega zawieszeniu.

Art. 60. - Przepisy niniejszego działu, w szczególności dotyczące uprawnień oraz obowiązków, stosuje się odpowiednio do osoby, która w sytuacji przejściowej lub trwałej niemożności Administratora pełni jego obowiązki.

Dział XI - przepisy przejściowe i końcowe

Art. 61.- Z dniem uchwalenia niniejszego Regulaminu traci swą moc obowiązującą Regulamin YTP Ski Jumping Manager z dn. 07.03.2017 r.

Art. 62. - Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yoyogi dnia Czw 12:05, 02 Maj 2024, w całości zmieniany 100 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:16, 08 Kwi 2018
Yoyogi
Pontifex Maximus SJM
Pontifex Maximus SJM

 
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 12524
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Niagara Falls, Ontario
Płeć: Waćpanicz


Załącznik nr 1 wydany na podstawie art. 27 oraz art. 28 Regulaminu YTP Ski Jumping Manager z dn. 19.11.2017 r. dotyczący szczegółowego wyglądu herbu oraz flagi

I. Herb YTP Ski Jumping Manager ma wygląd następujący:

[link widoczny dla zalogowanych]

Wiążąca wersja herbu z dnia 15 listopada 2013 r.

II. Flaga YTP Ski Jumping Manager ma wygląd następujący:

[link widoczny dla zalogowanych]

Wiążąca wersja flagi z dnia 6 października 2013 r.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yoyogi dnia Śro 17:26, 22 Wrz 2021, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Regulamin YTP Ski Jumping Manager z dn. 19.11.2017 r.
  Forum YTP Ski Jumping Manager (TM) Sezon 36 (2042/2043) Strona Główna » Sprawy Organizacyjne / Dziennik prawny A [Kodeksy]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin