| Postępowanie sanacyjno-oddłużeniowe za sezon 2037/2038 | |
Wysłany: Sob 16:29, 02 Lip 2022 |
|
|
Yoyogi |
Pontifex Maximus SJM |
|
|
Dołączył: 10 Sty 2009 |
Posty: 12529 |
Przeczytał: 73 tematy
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/10
|
Skąd: Niagara Falls, Ontario Płeć: Waćpanicz |
|
|
|
|
|
|
|
|
W tym miejscu należy uregulować swoją niewypłacalność, zgodnie z poniższym wzorem, po ustaleniu ze mną warunków oddłużania:
Cytat: | Manager:
Reprezentacja: (zaznaczyć, jeżeli jest się komisarzem tej kadry)
Ścieżka oddłużeniowa: |
W tym sezonie najpóźniej regulacja niewypłacalności jest możliwa do dnia 15.07.2022 r. Po tym czasie, zgodnie z tym samym artykułem, wszystkie kadry zostają zawieszone w sezonie 2038/39.
Uprzejmie prosi się managerów lub komisarzy kadr zadłużonych o sumienne oddłużenie kadry, a nie ucieczkę do innej. Aforyzm tematyczny - Art. 61§2 Kodeksu morskiego:
Cytat: | Kapitan opuszcza statek jako ostatni, czuwając nad ocaleniem, jeżeli jest to możliwe, dzienników, dokumentów, map, kosztowności i kasy statku. |
Informacje prawne - Kodeks Finansowy SJM z dn. 28.11.2017 r.
Deficyt budżetowy, dług
Art. 16. - Reprezentacja, która w rozliczeniu finansowym zakończyła sezon z bilansem poniżej 0 euro (deficyt budżetowy), otrzymuje na sezon kolejny 100% uzyskanej kwoty (całościowe przejęcie uzyskanego długu).
Niewypłacalność
Art. 17. - Przez niewypłacalność (dług sezonowy) reprezentacji rozumie się ujemne saldo w rozliczeniu finansowym reprezentacji na koniec okresu rozliczeniowego, stanowiąc dług w rozumieniu przepisów dotyczących postępowania sanacyjno-oddłużeniowego.
Budżet startowy na nowy sezon
Art. 18. – Budżet startowy na nowy sezon dla każdej reprezentacji stanowi suma kwoty bazowej, o której mowa w art. 10 niniejszego Kodeksu, w wysokości zależnej od ilości posiadanych gwiazdek przez reprezentację oraz sumy nadwyżki (art. 13) lub deficytu (art. 16). Inne przepisy traktujące o wpływie na budżet startowy stosuje się odpowiednio, zwłaszcza zawarte w aktualnym wydaniu Kodeksu Budowlanego SJM.
Rozdział II - Postępowanie sanacyjno-oddłużeniowe
Art. 19. § 1 - W przypadku popadnięcia w stan niewypłacalności, o którym mowa w art. 17, reprezentacja może, w celu oddłużenia, wybrać jedną z dostępnych ścieżek sanacyjnych (oddłużeniowych), określonych w niniejszym rozdziale, chyba że ze względu na okoliczności prawem określone wyniknie, iż określonej ścieżki nie można zastosować.
§ 2 - Wybór ścieżki powinien być obrany przez menedżera najpóźniej do 5 dnia (włącznie) nowego sezonu. W przypadku braku wyboru, automatycznie wdrażana jest procedura z art. 20.
Wycofanie reprezentacji na okres jednego sezonu z rozgrywek,"Columbia causa"
Art. 20. § 1 - W przypadku zakwalifikowania reprezentacji jako reprezentacji niewypłacalnej, reprezentacja jest zawieszana w działaniu na okres jednego sezonu, celem przeznaczenia całej kwoty bazowej, kwot od sponsorów oraz środków własnych związku na pokrycie długu.
§ 2 - Ścieżka ta jest stosowana obligatoryjnie również wtedy, jeżeli reprezentacja nie może efektywnie skorzystać z innej metody oddłużeniowej.
Pokrycie długu z majątku reprezentacji
Art. 21. § 1 - Reprezentacja może pokryć swój dług ze swojego majątku zawartego w infrastrukturze reprezentacyjnej wyłącznie pod warunkiem, iż sprzedaż majątku pokryje dług w całości, z zastrzeżeniem § 2.
§ 2 - Jeżeli sprzedaż majątku nie jest w stanie pokryć w całości długu, ta metoda nie może być zastosowana, chyba że środki z rachunku ubezpieczenia są w stanie pokryć kwotę brakującą do spłacenia całego długu.
§ 3 - W celu sprawdzenia możliwości oraz samego przeprowadzenia tej metody, Wielki Rachmistrz niezwłocznie dokonuje analizy wartości infrastruktury reprezentacyjnej, obierając ceny materiałów określone w aktualnym wydaniu Kodeksu Finansowego SJM oraz Kodeksu Budowlanego SJM.
§ 4 - W przypadku zastosowania tej metody, dokonywana jest sprzedaż materiałów z infrastruktury aż do wysokości pokrycia całego długu.
Pokrycie zadłużenia z gwarancji bankowej (poręczenia bankowego)
Art. 22. § 1 - Bank może pokryć powstały dług reprezentacji na podstawie umownej gwarancji bankowej.
§ 2 - Gwarancja bankowa polega na tym, iż bank, w drodze umowy z reprezentacją, pokrywa z własnych środków całość długu reprezentacji.
§ 3 - W drodze umowy reprezentacja oddaje jako zabezpieczenie pod zastaw bankowi określone składniki infrastruktury reprezentacyjnej na tyle, ile może, żeby pokryć dług, z której to infrastruktury reprezentacja nie może korzystać aż do spłaty kwoty bankowi wyłożonej przez niego kwoty. Spłata kwoty musi nastąpić do końca sezonu, w którym podpisano umowę. Jeżeli spłata nie zostanie dokonana w terminie, objęta zastawem infrastruktura przechodzi na własność banku.
§ 4 - Jeżeli wartość infrastruktury nie wystarcza na pokrycie całego długu, również z zastosowaniem środków z ubezpieczenia, bank z własnych środków dokłada kwotę brakującą. Dołożoną kwotę brakującą traktuje się jako pożyczkę, której warunki spłaty są regulowane zgodnie z reżimem prawnym dotyczącym umowy pożyczki. Metody tej nie można zastosować, jeżeli brakująca kwota przekracza maksymalną kwotę, którą dana reprezentacja może pożyczyć licząc na sezon powstania zadłużenia.
§ 5 - Dla oceny wartości infrastruktury Wielki Rachmistrz niezwłocznie dokonuje analizy infrastruktury reprezentacyjnej, obierając ceny materiałów określone w aktualnym wydaniu Kodeksu Finansowego SJM oraz Kodeksu Budowlanego SJM.
§ 6 - W przypadku wyboru tej ścieżki, Bank oraz zainteresowana reprezentacja negocjują ze sobą warunki umowy, która powinna być zawarta do 7 dnia włącznie sezonu.
§ 7 - W przypadku braku zawarcia umowy, stosuje się procedurę z art. 20.
Pokrycie długu z ubezpieczenia
Art. 23. § 1 - Reprezentacja może pokryć całość lub część długu ze środków umieszczonych przez nią na jej własnym rachunku ubezpieczeniowym.
§ 2 - Środki z rachunku ubezpieczenia mogą zostać wykorzystane pomocniczo w przypadku zastosowania metod z art. 21 oraz art. 22 lub samodzielnie.
Skutki prawa zastawu
Art. 24. § 1 - Jeżeli infrastruktura jest objęta prawem zastawu, jest ona obligatoryjnie utrzymywana na koszt reprezentacji, niezależnie od jej ujęcia lub jego braku w formularzu ustawień reprezentacyjnych.
§ 2 - W przypadku przejścia własności infrastruktury na bank, reprezentacja może w każdej chwili kupić określone w umowie między nią a bankiem składniki. Ceną nabycia jest oszacowana wcześniej przez Wielkiego Rachmistrza rynkowa wartość infrastruktury.
§ 3 - Reprezentacja nie korzysta z elementów infrastruktury, na których istnieje prawo zastawu.
§ 4 - Niniejsze regulacje odnoszą się do skutków wszelkich sytuacji w grze, w której określona infrastruktura reprezentacji zostaje oddana pod zastaw.
§ 5 - Zastaw wygasa/nie powstaje, jeżeli:
- nie istnieje przedmiot, na którym prawo zastawu ma istnieć,
- wierzytelność, której zastaw ma być zabezpieczeniem, wygasła, została zaspokojona lub nie istnieje.
§ 6 - W przypadku zaspokojenia się przez uprawniony podmiot z określonych budowli na podstawie prawa zastawu, nie stosuje do nich się przepisów Kodeksu Budowlanego dotyczących niszczenia infrastruktury, bowiem podmiot zaspokojony utrzymuje te budowle we własnym zakresie.
§ 7 - W przypadku zaspokojenia się przez Bank z przedmiotów, na których istnieje zastaw, Bank jest zwraca reprezentacji nadwyżkę do wysokości istniejącego zadłużenia.
Skutki w zakresie organizacji turniejów z powodu wycofania się reprezentacji według artykułu 20
Art. 25. § 1 - Jeżeli reprezentacja wycofała się z rozgrywek w sezonie według trybu zawartego w artykule 20, nie może ona, z wyjątkiem sytuacji szczególnych określonych w aktualnym wydaniu Kodeksu Turniejów SJM organizować zawodów (turniejów) z zastrzeżeniem § 2 .
§ 2 - Organizacja Igrzysk Olimpijskich, Igrzysk Olimpijskich młodzieży, Mistrzostw Świata w narciarstwie klasycznym, Mistrzostw Świata w lotach, Mistrzostw Świata juniorów w narciarstwie klasycznym, Uniwersjady oraz Turnieju Czterech Skoczni pozostaje bez zmian, jednakże reprezentacja nie otrzymuje z tytułu organizacji żadnych przychodów.
Lista kadr z ogłoszoną niewypłacalnością:
http://www.sjmanager.fora.pl/font-color-green-raporty-finansowe-font,139/podsumowanie-finansowe-za-konkursy-w-sezonie-2036-2037,22615.html
(chodzi o reprezentacje mające budżet oznaczony na czerwono) |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|