Yoyogi |
Pontifex Maximus SJM |
|
|
Dołączył: 10 Sty 2009 |
Posty: 12524 |
Przeczytał: 60 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/10
|
Skąd: Niagara Falls, Ontario Płeć: Waćpanicz |
|
|
|
|
|
|
|
|
Kodeks Budowlany SJM z dn. 12.03.2017 r.
tekst ujednolicony i poprawiony językowo w dniu 30.04.2024 r.
Dział I - Część ogólna
Zakres regulacji
Art. 1. – Kodeks niniejszy reguluje kwestie związane z budowlami, których właścicielami są poszczególne reprezentacje.
Prawo własności
Art. 2. § 1 - Z chwilą wybudowania budowli reprezentacja nabywa w stosunku do niej prawo własności.
§ 2 - W ramach nabytego prawa własności reprezentacja może, z wyłączeniem innych podmiotów, korzystać z tych obiektów w sposób określony prawem.
§ 3 - Wyjątki od powyższej zasady określają akty normatywne rangi ustawowej.
Art. 3. - Budowlami, o których mowa w art. 1, są skocznie narciarskie oraz infrastruktura reprezentacyjna.
Art. 4. – Opłata za budowę oraz rozbudowę budowli, o których mowa w art. 1 określona jest w aktach wykonawczych, natomiast regulacja dotycząca wysokości opłat związanych z utrzymaniem skoczni oraz infrastruktury jest określona w aktualnym wydaniu Kodeksu Finansowego SJM.
Art. 5. § 1 - Skocznia oraz infrastruktura reprezentacyjna nieutrzymywane niszczeją na skutek upływu czasu. Tempo niszczenia wynosi jeden poziom na jeden sezon. Wyjątki od tej zasady określają akty normatywne rangi ustawowej.
§ 2 - Wola utrzymywania skoczni oraz infrastruktury musi być wyrażona pisemnie pod rygorem nieważności w formularzu ustawień reprezentacyjnych.
Dział II - Część szczególna
Rozdział I – Skocznie narciarskie
Art. 6. - Skocznia narciarska jest obiektem budowlanym, na którym odbywają się zawody w skokach narciarskich.
Art. 7. - Podział skoczni ze względu na ich rozmiar:
skocznia normalna - od HS 65 m do HS 109 m
skocznia duża - od HS 110 m do HS 174 m
skocznia mamucia - od HS 175 m do HS 300 m
Art. 8. - Na skocznię narciarską w rozumieniu niniejszej ustawy składają się: wieża, miejsca dla kibiców, oświetlenie, igielit, tablica wyników, kabina komentatorska, kabina sędziowska, poczekalnia dla zawodników, siatka wiatrochronna, sztuczne naśnieżanie, punkt K, punkt HS oraz nazwa skoczni.
Prawo kompleksów skoczni narciarskich
Art. 9. - Kompleks skoczni narciarskich to minimum dwie skocznie posiadające wspólne: miejsca dla kibiców, oświetlenie, tablicę wyników, kabinę komentatorską, kabinę sędziowską, siatkę wiatrochronną, sztuczne naśnieżanie oraz poczekalnię dla zawodników.
Art. 10. - Kompleks skoczni nie może łączyć w sobie więcej niż trzech skoczni.
Łączny i rozłączny ciężar opłat za utrzymywanie w przypadku kompleksów skoczni
Art. 11. § 1 - Pobierana jest wyłącznie jedna opłata za utrzymanie elementów skoczni narciarskiej wymienionych w art. 9, ze względu na ich wspólność dla minimum dwóch skoczni w kompleksie (łączny ciężar opłat za utrzymanie).
§ 2 – Za pozostałe elementy skoczni wymienione w art. 8, zaś niewymienione w art. 9, właściciel skoczni ponosi koszty oddzielnie dla każdego obiektu (rozłączny ciężar opłat za utrzymanie).
Poddział I - Homologacja
Homologacja; wniosek o przyznanie, wniosek o przedłużenie
Art. 12. § 1 - Homologacja jest dokumentem przyznającym prawo do rozegrania turniejów oficjalnych.
§ 2 - Homologację przyznać można wyłącznie skoczni, która jest otwarta, z wyjątkiem skoczni, która jest dopiero budowana.
§ 3 - Skocznia dopiero budowana otrzymuje homologację automatycznie z chwilą wybudowania, otrzymując odpowiednią dla niej, ze względu na wybudowane elementy jej infrastruktury, klasę. Kosztów postępowania homologacyjnego wówczas nie pobiera się.
§ 4 - Homologację zasadniczo przyznaje się na wniosek kierownika reprezentacji, która jest właścicielem skoczni, dla której ma być przyznana homologacja. Wniosek o przyznanie homologacji jest właściwy dla skoczni, które nie mają aktualnej homologacji.
§ 5 - Kierownik reprezentacji, której skocznia, do której prawo własności przysługuje tej reprezentacji, może złożyć wniosek o przedłużenie homologacji, jeżeli skocznia, w chwili składania wniosku, ma obowiązującą homologację.
§ 6 - O nadanie homologacji, o przedłużenie oraz o aktualizację homologacji można ubiegać się przez cały czas, bez sztywnych terminów.
Art. 13. § 1 - Homologacja jest przyznawana na czas 5 sezonów.
§ 2 - Homologacja obowiązuje od momentu, w którym złożono wniosek o jej przyznanie lub zastosowania trybu, o którym mowa w art. 19 § 2.
§ 3 - Homologacja uzyskana w trakcie trwania sezonu nie uchybia terminowi, o którym mowa w § 1. Okresu tego sezonu, w którym uzyskano homologację, nie wlicza się do czasu trwania, o którym mowa w § 1.
Art. 14. § 1 - Skocznia otrzymuje, po złożeniu wniosku o nadanie lub aktualizację, z mocy prawa homologację, która jest odpowiednia ze względu na parametry skoczni.
§ 2 - Inspekcja przeprowadzana jest w tym samym sezonie, w którym został złożony wniosek o jej przeprowadzenie.
§ 3 - Opóźnienia w aktualizacji rejestrów nie obciążają reprezentacji. W razie nieaktualnych rejestrów homologacja jest analizowana na podstawie złożonych wniosków przez kierownika reprezentacji odnośnie: homologacji oraz budowy, rozbudowy skoczni.
Koszty inspekcji
Art. 15. § 1 - Dokument homologacji przyznawany jest bezpłatnie, jednakże uprzednio związek narciarski musi uiścić określoną opłatę na rzecz kosztów inspekcji. Wysokość tej opłaty zależy od klasyfikacji obiektu według rozmiaru:
Skocznia normalna - 40.000 euro
Skocznia duża - 60.000 euro
Skocznia mamucia - 80.000 euro
§ 2 - Za kontrolę skoczni w tzw. kompleksach płacimy osobno, czyli przykładowo jeżeli zlecamy inspekcję kompleksu w Lahti, to zapłacimy łącznie 100.000 euro (40.000 za obiekt normalny + 60.000 za obiekt duży).
Zasada trwałości (niezmienności) klasy homologacji; wniosek o zaktualizowanie homologacji
Art. 16. § 1 - Homologacja w czasie jej trwania nie zmienia swojej klasy, nawet pomimo zaistniałych na skoczni zmian, które w chwili przyznawania tego dokumentu decydują o przyznaniu innej klasy.
§ 2 - Przedstawiciel reprezentacji w przypadku zaistnienia zmian na skoczni, może poprosić o dokonanie inspekcji, która ma na celu przyznanie nowej klasy homologacji (wniosek o aktualizację homologacji). Wniosek o aktualizację homologacji jest równoznaczny z wnioskiem o przedłużenie homologacji, o którym mowa w art. 12 § 5. Homologację przedłuża się na 5 sezonów.
Klasy homologacji, wymagania, dyrektywy szczególne
Art. 17. § 1 - Wyróżnia się następujące klasy homologacji oraz wymagane dla nich parametry:
*podane parametry minimalne!
Olympic Class
Cytat: | Miejsca dla kibiców: 15 000
Oświetlenie: 1 000 lx
Igelit:
Tablica wyników: elektroniczna
Kabina komentatorska: 5 poziom
Kabina sędziowska: jest
Poczekalnia dla zawodników: o wybornym komforcie
Siatka wiatrochronna: jest
Sztuczne naśnieżanie: jest |
World Cup Class
Cytat: | Miejsca dla kibiców: 5 000
Oświetlenie: 500 lx
Igelit:
Tablica wyników: elektroniczna
Kabina komentatorska: 4 poziom
Kabina sędziowska: jest
Poczekalnia dla zawodników: o dobrym komforcie
Siatka wiatrochronna: jest
Sztuczne naśnieżanie: jest |
Continental Class
Cytat: | Miejsca dla kibiców: 1 000
Oświetlenie:
Igelit:
Tablica wyników: zwykła
Kabina komentatorska:
Kabina sędziowska: jest
Poczekalnia dla zawodników: o średnim komforcie
Siatka wiatrochronna: jest
Sztuczne naśnieżanie: jest |
Junior Class
Cytat: | Miejsca dla kibiców: 1 000
Oświetlenie:
Igelit:
Tablica wyników: zwykła
Kabina komentatorska:
Kabina sędziowska: jest
Poczekalnia dla zawodników: o niskim komforcie
Siatka wiatrochronna: jest
Sztuczne naśnieżanie: jest |
Basic Class
Cytat: | Miejsca dla kibiców:
Oświetlenie:
Igelit:
Tablica wyników:
Kabina komentatorska:
Kabina sędziowska:
Poczekalnia dla zawodników:
Siatka wiatrochronna:
Sztuczne naśnieżanie: |
§ 2 - Posiadanie hali jest równoważne posiadaniu siatki wiatrochronnej. Posiadanie hali zwalnia od obowiązku instalowania siatki wiatrochronnej.
§ 3 - Hala jest obowiązkowa dla reprezentacji określonych w akcie wykonawczym, jeżeli reprezentacje te chcą organizować turnieje zimowe (wszystkie, z wyłączeniem: Letniej Grand Prix mężczyzn, Letniej Grand Prix kobiet, FIS Summer Cup, FIS Women Summer Cup).
Art. 18. § 1 - Posiadanie danej klasy homologacji uprawnia do organizacji danego turnieju według niniejszego wskazania:
Olympic Class - wszystkie rozgrywki;
World Class - wszystkie rozgrywki z wyłączeniem Igrzysk Olimpijskich i Igrzysk Olimpijskich młodzieży;
Continental Class - wszystkie rozgrywki z wyłączeniem Igrzysk Olimpijskich, Igrzysk Olimpijskich młodzieży, Mistrzostw Świata w narciarstwie klasycznym, Mistrzostw Świata w lotach narciarskich, Pucharu Świata mężczyzn, Pucharu Świata kobiet,
Junior Class - wszystkie rozgrywki z wyłączeniem Igrzysk Olimpijskich, Igrzysk Olimpijskich młodzieży, Mistrzostw Świata w narciarstwie klasycznym, Mistrzostw Świata w lotach narciarskich, Uniwersjady, Pucharu Świata mężczyzn, Pucharu Świata kobiet, Pucharu Kontynentalnego, FIS Ladies Cup.
Basic Class - brak uprawnień do organizacji jakichkolwiek rozgrywek międzynarodowych, określonych w Kodeksie Turniejów.
Rozszerzenie dla turniejów letnich
§ 2 – Klasa homologacji umożliwiająca rozegranie turnieju FIS Cup oraz klasy homologacji umożliwiające organizację turniejów rangi wyższej od FIS Cup w myśl aktualnego wydania Kodeksu Turniejów SJM umożliwiają organizację turniejów FIS Men Summer Cup oraz FIS Women Summer Cup, przy czym dodatkowym warunkiem jest posiadanie igielitu.
§ 3 – Klasa homologacji umożliwiająca rozegranie Pucharu Kontynentalnego oraz klasy homologacji umożliwiające organizację turniejów rangi wyższej od Pucharu Kontynentalnego w myśl aktualnego wydania Kodeksu Turniejów SJM umożliwiają organizację turniejów Letniej Grand Prix mężczyzn oraz Letniej Grand Prix kobiet, przy czym dodatkowym warunkiem jest posiadanie igielitu.
Nadzwyczajne uchylenie obowiązku posiadania homologacji, nadzwyczajne przyznanie homologacji
Art. 19. § 1 - Administrator, z własnej inicjatywy lub na wniosek przedstawiciela reprezentacji, może udzielić ekstraordynaryjnej zgody na organizowanie turnieju przez skocznię niespełniającą wymagań określonych w ustawie, jeżeli wymagają tego uzasadnione potrzeby.
§ 2 - Administrator, z własnej inicjatywy lub na wniosek przedstawiciela reprezentacji, może przyznać homologację lub przedłużyć wygasającą homologację bez uprzedniego wniosku o jej przyznanie lub przedłużenie, jeżeli reprezentacja nie mogła z przyczyn niezależnych od niej złożyć wniosku o przyznanie lub przedłużenie homologacji. Przyznanie homologacji lub przedłużenie według trybu określonego w niniejszym paragrafie nie może być poczynione na czas dłuższy niż 3 sezony.
Zalegalizowany delikt administracyjny
Art. 20. - Przyznanie zgody na organizację turnieju w trybie nadzwyczajnym, określonym w art. 19 § 1, wiąże się z odebraniem organizatorowi 50% wpływu z organizacji konkursu.
Poddział II - Budowa i rozbudowa budowli
Art. 21. § 1 - Reprezentacja może wybudować nową skocznię narciarską, jeżeli stać ją na pokrycie kosztów budowy na określonym ustawowo poziomie - 70% w przypadku budowy pierwszej skoczni na terenie podlegającym reprezentacji oraz 100% w przypadku budowy kolejnej skoczni na terenie podlegającym reprezentacji.
§ 2 - Reprezentacja może wybudować nowy obiekt infrastruktury reprezentacyjnej, jeżeli stać ją na pokrycie kosztów budowy na określonym ustawowo poziomie 100%.
§ 3 - Reprezentacja może rozbudować istniejącą skocznię narciarską, jeżeli nie jest zamknięta lub istniejący obiekt infrastruktury reprezentacyjnej, jeżeli stać ją na pokrycie kosztów budowy na określonym ustawowo poziomie 100%.
§ 4 – W chwili wybudowania reprezentacja nabywa prawo własności skoczni oraz obiektów infrastruktury reprezentacyjnej, zaś sposoby utraty prawa własności określają odrębne ustawy.
§ 5 - Reprezentacja może wycofać się z zamiaru budowy albo rozbudowy skoczni lub infrastruktury reprezentacyjnej aż do momentu pobrania przez organ administracyjny pieniędzy za wskazane działanie.
Art. 21a. § 1 - Wniosek o budowę albo rozbudowę skoczni lub infrastruktury reprezentacyjnej musi zawierać:
- informację o tym, której budowli proces budowlany ma dotyczyć;
- informację o tym, jaki element skoczni lub infrastruktury jest budowany albo rozbudowywany, z uszczegółowieniem dotyczącym parametrów podlegających procesowi budowlanemu (np. poziom infrastruktury, elementu skoczni);
- kosztorys zawierający wszystkie koszty planowanego procesu budowlanego;
§ 2 - Wniosek, o którym mowa w § 1, musi być umieszczony w odpowiednim temacie pod rygorem nieważności.
§ 3 - Szczegółowe uwarunkowania, którym podlegać może wniosek, o którym mowa w § 1, są uregulowane w aktach prawotwórczych o charakterze wykonawczym, umieszczane przez podmioty władzy uprawnione do ich wydawania na podstawie posiadanych przez nich kompetencji we właściwym dla procesów budowlanych miejscu na forum.
§ 4 - Procedura nie zostaje zrealizowana, jeżeli wniosek nie jest klarowny.
§ 5 - Wielki Budowniczy lub osoba przez niego upoważniona niezwłocznie informuje przedstawiciela reprezentacji o tym, że wniosek jest nieklarowny i wskazuje mu jednocześnie przyczyny tego stanu z nakierowaniem na dokonanie odpowiednich poprawek.
§ 6 - Przedstawiciel reprezentacji, który nie spełni warunków określonych w niniejszym artykule, ponosi negatywne konsekwencje swego zachowania.
Art. 21b. § 1 - Organ administracyjny właściwy do spraw budownictwa zatwierdza lub odrzuca plany budowy albo rozbudowy skoczni oraz infrastruktury reprezentacyjnej w formie decyzji administracyjnej.
§ 2 - Proces budowy lub rozbudowy rozpoczyna się z chwilą zatwierdzenia planu budowy lub rozbudowy, sporządzonego przez przedstawiciela reprezentacji.
§ 3 - Decyzja administracyjna winna być wydana niezwłocznie.
§ 4 - Organ administracyjny odrzuca plan budowy, jeżeli zawiera on istotne braki lub jest sprzeczny z obowiązującym prawem.
§ 5 - Organ administracyjny, w przypadku zatwierdzenia planu budowy, pobiera jednocześnie koszty związane z budową lub rozbudową, określone w tym planie.
§ 6 - Decyzja administracyjna jest wydawana poprzez opublikowanie jej w poście zawierającym plan budowy lub rozbudowy, wraz z podpisem organu, który decyzję wydał. W przypadku braku rozstrzygnięcia (zatwierdzenia lub rozbudowy) lub braku podpisu - decyzja administracyjna nie jest ważna. Dopuszczalna jest również pozytywna decyzja konkludentna, która przejawia się w dokonaniu m.in. pobrania pieniędzy za budowę lub rozbudowę oraz uwzględnieniu budowy lub rozbudowy w rejestrach, w takim przypadku od formy wyrażonej na początku paragrafu można odstąpić.
§ 7 - Decyzja administracyjna, w przypadku odrzucenia planu budowy, zawiera uzasadnienie.
§ 8 - Jeżeli nie zostanie zgłoszony przez kierownika reprezentacji zarzut naruszenia procedury w przeciągu 90 dni od momentu zgłoszenia wniosku o budowę lub rozbudowę przez niego lub jego poprzednika, zaś budowa/rozbudowa została uwzględniona w rejestrach, łącznie z poborem pieniędzy za budowę/rozbudowę, uznaje się, iż decyzja zatwierdzająca została wydana w formie dorozumianej.
Art. 22. - Skocznia musi być co do zasady wybudowana na terenie państwa reprezentacji, którą przedstawiciel reprezentacji, wnioskujący, prowadzi, uwzględniając geograficzno-klimatyczno-urbanistyczne uwarunkowania terenu. Wyjątki od tej zasady określa niniejszy Kodeks.
Oddział I - prawo dzierżawy, przepisy ogólne
Prawo dzierżawy
Art. 23. – Na użytek regulacji z art. 22 ustanawia się prawo dzierżawy dla reprezentacji, które z racjonalnych względów nie mogą wybudować na własnym terenie skoczni.
Istota prawa dzierżawy
Art. 24. - Prawo dzierżawy polega na czasowym i odpłatnym wykorzystaniu części terytorium państwa przez reprezentację innego państwa lub innego podmiotu.
Ustanowienie
Art. 25. – Określone państwa lub inne podmioty w momencie zatwierdzenia budowy nowej skoczni otrzymują z mocy prawa wieczyste prawo dzierżawy.
Opłaty z tytułu wieczystego prawa dzierżawy
Art. 26. – Reprezentacja uprawniona z tytułu prawa dzierżawy ponosi na rzecz państwa wydzierżawiającego każdego sezonu opłaty z tego tytułu.
Wysokość opłat
Art. 27. § 1 - Opłata wynosi 50.000 euro w przypadku skoczni normalnej, 75.000 euro w przypadku skoczni dużej oraz 100.000 euro w przypadku skoczni mamuciej. Opłaty są ponoszone niezależnie od istnienia ich kompleksie.
§ 2 – Opłata co do zasady pobierana jest automatycznie z konta reprezentacji, jednak menedżer reprezentacji korzystającej z tego prawa może zastrzec w „ustawieniach reprezentacyjnych na dany sezon”, że opłata nie ma być uiszczana.
§ 3 – Pieniądze z tytułu opłaty nie trafiają na konto reprezentacji państwa wydzierżawiającego swoje terytorium.
Prawo przejęcia skoczni
Art. 28. § 1 - Reprezentacja państwa wydzierżawiającego może w określonych sytuacjach przejąć skocznię dzierżawcy na swoją własność (prawo przejęcia skoczni).
§ 2 – Reprezentacja państwa wydzierżawiającego nabywa prawo przejęcia skoczni w przypadku:
nieutrzymywania skoczni przez dwa sezony (włącznie z sezonem aktualnym) lub nieuiszczania przez korzystającego z prawa dzierżawy opłaty, o której mowa w art. 26 przez dwa sezony (włącznie z sezonem aktualnym).
Wyjątki od reguły określonej w art. 22
Art. 29. – Państwami, które ze względu na swoje właściwości geograficzne nie mogą wybudować oraz utrzymywać na własnym terytorium skoczni narciarskiej są państwa mające mniej niż 20 km² powierzchni. Tymi państwami w grze są Monako oraz Watykan. Innym podmiotem, który może wnioskować o prawo dzierżawy, a nie jest państwem, jest Kurdystan.
Oddział II - Szczegółowe regulacje wieczystego prawa dzierżawy
Ius locationis Vaticanæ – watykańskie prawo dzierżawy
Art. 30. – Reprezentacja Watykanu ma prawo wybudowania własnych skoczni narciarskich i bycia ich właścicielem z zastrzeżeniem warunków określonych w niniejszym Kodeksie na terenie Republiki Włoch.
Ius locationis Monoeci – monakijskie prawo dzierżawy
Art. 31. – Reprezentacja Monako ma prawo wybudowania własnych skoczni narciarskich i bycia ich właścicielem z zastrzeżeniem warunków określonych w niniejszym Kodeksie na terenie Republiki Francji.
Art. 32. - uchylony
Ius locationis Kurdisiensis - kurdyjskie prawo dzierżawy
Art. 33. - Reprezentacja Kurdystanu ma prawo wybudowania własnych skoczni narciarskich i bycia ich właścicielem z zastrzeżeniem warunków określonych w niniejszym kodeksie na terenie Republiki Iraku, Islamskiej Republiki Iranu, Syryjskiej Republiki Arabskiej lub Republiki Turcji.
Prawo dzierżawy reprezentacji narodowych oraz autonomicznych
Art. 34. - Inne reprezentacje narodowe niż wymienione oraz reprezentacje autonomiczne, mają prawo wybudowania własnych skoczni narciarskich i bycia ich właścicielem z zastrzeżeniem warunków określonych w niniejszym kodeksie na terenie państwa, z którym są najściślej związane.
Poddział III - Pozostałe regulacje dotyczące budowy skoczni
Art. 35. - Przedstawiciel reprezentacji wnioskujący o budowę nowej skoczni musi umotywować swój wniosek, jeżeli wnosi o dofinansowanie dla pierwszej skoczni (biorąc stan aktualny reprezentacj, nie uwzględniając skoczni istniejących historyczniei), oraz przedłożyć kosztorys.
Art. 36. – Dodatkowe warunki budowy, takie jak w szczególności: miejsce budowy nowej skoczni, czas budowy oraz koszty poszczególnych komponentów, normuje akt wykonawczy.
Poddział IV - Nazwa skoczni
Art. 37. - Menedżer posiada prawo nazwania budowanej przez siebie skoczni z określonymi wyłączeniami od tej normy.
Art. 38. § 1 - Proponowana nazwa musi być zatwierdzona przez Administratora lub organ przez niego upoważniony.
§ 2 – Zatwierdzenie może być udzielone dorozumianie (per facta concludentia), przez które rozumie się brak jakiegokolwiek pisemnego sprzeciwu Administratora lub organu upoważnionego do użycia wskazanej przez menedżera nazwy w przeciągu jednego sezonu od momentu wybudowania lub nadania nowej nazwy.
Art. 39. - Jeżeli przedstawiciel reprezentacji nie skorzysta z prawa nadania nazwy lub z innej przyczyny nazwa nie została nadana, nazwa skoczni nadawana jest odgórnie.
Indeks nazw zakazanych
Uchylenie nazwy ipso iure
Art. 40. - Przy nazywaniu nowych skoczni narciarskich zakazane jest nazywanie skoczni imionami i nazwiskami:
- kontrowersyjnych ludzi,
- swoimi własnymi/innych graczy (dotyczy to również własnych i innych nicków, chyba że nick nawiązuje do kultury danego państwa)
Należy unikać nazw kojarzonych z poglądami politycznymi, religijnymi, rasistowskimi, nacjonalistycznymi.
Zakazuje się również używania w nazwie wulgaryzmów oraz pojęć związanych z wyżej wspomnianymi ruchami.
Uchylenie nazwy mocą dekretu Administratora
Art. 41. - Administrator lub organ przez niego upoważniony ma obowiązek uchylenia nazwy mocą dekretu, jeżeli nazwa stoi w sprzeczności z powszechnie uznawanymi normami moralnymi i zasadami współżycia społecznego.
Art. 42. - Przedstawiciel reprezentacji może w każdej chwili, na wniosek, zmienić nazwę obiektu z uwzględnieniem zasad uregulowanych w niniejszej ustawie.
Poddział V - budowa skoczni / rozbudowa skoczni / otwieranie skoczni zamkniętej
Art. 43. § 1 - Przedstawiciel reprezentacji może wybudować nową skocznię lub rozbudować skocznię istniejącą o parametrach w granicach prawem przewidzianych.
§ 2 - Szczegółowe informacje o budowie, rozbudowie skoczni oraz koszty komponentów skoczni, normuje akt wykonawczy.
Ustawowe granice budowy i rozbudowy skoczni
Art. 44. § 1 - Skocznia narciarska nie może posiadać parametrów większych niż niżej wskazane:
Punkt K: 250 m
Punkt HS: 300 m, gdzie różnice między puntem K a HS nie mogą wynosić, w zależności od typu skoczni:
Skocznia normalna: od 5 do 15 metrów
Skocznia duża: od 15 do 25 metrów
Skocznia mamucia: od 25 do 50 metrów
Miejsca dla kibiców: 150 000
Oświetlenie: 10 000 lx
Igelit: jest
Tablica wyników: elektroniczna
Kabina komentatorska: 5 poziom
Kabina sędziowska: jest
Poczekalnia dla zawodników: o wybornym komforcie
Siatka wiatrochronna: jest
Sztuczne naśnieżanie: jest
§ 2 - W przypadku, gdy wniosek o budowę lub rozbudowę zawiera wskazanie, którego realizacja spowodowałaby niemożność realizacji art. 44 § 1 oraz art. 7, wniosek o budowę lub rozbudowę podlega konsultacji z kierownikiem reprezentacji zgłaszającej w celu uzyskania zgodności wniosku z obowiązującym prawem. W przypadku braku zgody, wyrażonej pisemnie na zmianę, wniosek nie podlega realizacji.
Otwieranie skoczni zamkniętej
Art. 45. - Skocznia narciarska, która nie jest utrzymywana przez 3 sezony pod rząd, zostaje zamknięta.
Art. 46. § 1 - Otwarcie skoczni zamkniętej może nastąpić poprzez:
a) uwzględnienie jej w formularzu ustawień reprezentacyjnych na liście utrzymywanych skoczni albo
b) sporządzenie zaakceptowanego planu jej rozbudowy oraz pisemne wyrażenie zgody we właściwym temacie na pokrycie kosztów związanych z otwarciem skoczni, o których mówi właściwy akt wykonawczy.
§ 2 - W każdym z podanych przypadków w punktach a) oraz b) § 1 osoba odpowiedzialna za skocznie (Wielki Budowniczy lub upoważniony) narciarskie w grze jest zobowiązana poinformować menedżera o kosztach ponownego otwarcia skoczni.
§ 3 - Przyjmuje się, że w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt b) reprezentacja wyraża zgodę na utrzymywanie skoczni, zaś brak wpisu danej skoczni w formularzu ustawień w sekcji dotyczącej utrzymywania skoczni nie powoduje braku utrzymania skoczni w sezonie, w którym zawarto zaakceptowany wniosek o rozbudowę (uproszczenie procesu).
Poddział VI - regulacje dotyczące wyboru skoczni do symulacji konkursu w programie symulującym
Art. 47. - Symulator jest zobowiązany do symulowania konkursu na odpowiedniej skoczni w programie symulującym według dyrektyw ustalonych w tej ustawie oraz akcie wykonawczym.
Art. 48. § 1 - Dyrektywy doboru odpowiedniej skoczni określa ustawa oraz akt wykonawczy, uwzględniający wskazania w § 2.
§ 2 - Przedstawiciel reprezentacji może wskazać, na jakich skoczniach w Deluxe Ski Jumping 3.1.7 mogą być rozgrywane zawody na skoczniach, które należą do reprezentacji, w imieniu i na rzecz której ten przedstawiciel działa. Wskazania przedstawiciela są wiążące dla symulatora, przy czym wskazania te nie mogą, pod rygorem ich nieważności, przekraczać dyrektyw wskazanych w art. 49. Przedstawiciel może wskazać więcej niż jedną skocznię w Deluxe Ski Jumping 3.1.7. Wskazania każdorazowo mogą być określane nie później niż do startu pierwszych, oficjalnych zawodów w sezonie.
Dyrektywa ogólna, lex generalis
Art. 49. - Symulujący jest zobowiązany dobrać skocznię według poniższych wskazań:
Zakres maksymalny
a) w przypadku skoczni normalnej konkurs należy symulować na skoczni występującej w programie symulującym posiadającej HS większy od skoczni występującej w grze do 10 metrów,
b) w przypadku skoczni dużej konkurs należy symulować na skoczni występującej w programie symulującym posiadającej HS większy od skoczni występującej w grze do 20 metrów,
c) w przypadku skoczni mamuciej konkurs należy symulować na skoczni występującej w programie symulującym posiadającej HS większy od skoczni występującej w grze do 30 metrów.
Zakres minimalny
Ponad powyższe wskazanie, skocznia występująca w programie symulującym nie może posiadać mniejszego punktu HS od skoczni występującej w grze.
Zakres zalecany
Z uwzględnieniem wskazań powyższych zaleca się symulatorowi, w miarę możliwości, dobór skoczni w programie symulującym posiadającej HS mniej więcej w środku zakresu wyznaczonego przez zakres minimalny oraz zakres maksymalny, tj. np. dla skoczni normalnej zakresem zalecanym będzie skocznia występująca w grze posiadająca HS o 4 do 6 metrów większy od skoczni występującej w grze.
Dyrektywa szczególna, lex specialis
Art. 50. - Szczegółowy dobór skoczni występujących w programie symulującym przeznaczonych do symulacji na konkretnych skoczniach jest określany przez akt wykonawczy wydany przez Administratora.
Lex specialis derogat legi generali
Art. 51. - Wskazania dotyczące skoczni w programie symulującym zawarte w akcie wykonawczym wykluczają regulacje z Kodeksu i są wyłącznie stosowane.
Rozdział II – infrastruktura reprezentacji
Art. 52. – Na infrastrukturę reprezentacyjną składają się: centrum szpitalne, centrum ekonomiczne, centrum inżynieryjne, centrum edukacyjne oraz centrum klubowe.
Działanie materialne infrastruktury reprezentacyjnej
Art. 53. – Określone w art. 52 obiekty infrastruktury reprezentacyjnej posiadają następujący wpływ na materię gry:
centrum szpitalne (zmniejsza długość odniesionej kontuzji),
centrum ekonomiczne (podwyższa wpływy z kontraktów sponsorskich),
centrum inżynieryjne (obniża koszty związane z utrzymaniem skoczni narciarskich),
centrum edukacyjne (rozwój sztabu szkoleniowego),
centrum klubowe (posiadanie kadry rezerwowej, obniżanie spadków międzysezonowych osób w klubie w ramach kadry rezerwowej).
Art. 54. – Każdy obiekt infrastruktury reprezentacyjnej może być rozbudowany maksymalnie do 5 poziomu.
Art. 55. – Szczegółowe regulacje oraz koszty budowy infrastruktury reprezentacyjnej reguluje akt wykonawczy.
Szczegółowe regulacje materialne dotyczące infrastruktury reprezentacyjnej
Centrum szpitalne
Art. 56. – Centrum szpitalne, w zależności od jego poziomu, skraca długość kontuzji zgodnie z następującą regułą:
1 poziom – 1 tydzień
2 poziom – 2 tygodnie
3 poziom – 3 tygodnie
4 poziom – 4 tygodnie
5 poziom – 5 tygodni
Centrum ekonomiczne
Art. 57. - Centrum ekonomiczne, w zależności od jego poziomu, zwiększa wpływy z kontraktów sponsorskich zgodnie z następującą regułą:
1 poziom - +10 % do kwoty bazowej
2 poziom - +20 % do kwoty bazowej
3 poziom - +30 % do kwoty bazowej
4 poziom - +40 % do kwoty bazowej
5 poziom - +50 % do kwoty bazowej
Centrum inżynieryjne
Art. 58. – Centrum inżynieryjne, w zależności od jego poziomu, obniża koszty utrzymania skoczni narciarskich oraz obniża ewentualne koszty związane z ponownym otwarciem obiektu zgodnie z następującą regułą:
1 poziom - -10% od kwoty podstawowej utrzymania skoczni / o 10% niższy koszt ponownego otwarcia obiektu / dodatkowe 5% zysku z wyburzenia skoczni lub infrastruktury
2 poziom - -20% od kwoty podstawowej utrzymania skoczni / o 20% niższy koszt ponownego otwarcia obiektu / o 5% niższy koszt budowy lub rozbudowy skoczni / dodatkowe 5% zysku z wyburzenia skoczni lub infrastruktury
3 poziom - -30% od kwoty podstawowej utrzymania skoczni / o 30% niższy koszt ponownego otwarcia obiektu / o 10% niższy koszt budowy lub rozbudowy skoczni / dodatkowe 10% zysku z wyburzenia skoczni lub infrastruktury
4 poziom - -40% od kwoty podstawowej utrzymania skoczni / o 40% niższy koszt ponownego otwarcia obiektu / o 15% niższy koszt budowy lub rozbudowy skoczni / dodatkowe 15% zysku z wyburzenia skoczni lub infrastruktury
5 poziom - -50% od kwoty podstawowej utrzymania skoczni / o 50% niższy koszt ponownego otwarcia obiektu / spowolnienie niszczenia do tempa 1 poziom na 2 sezony / o 20% niższy koszt budowy lub rozbudowy skoczni / dodatkowe 20% zysku z wyburzenia skoczni lub infrastruktury
Centrum edukacyjne
Art. 59. - Centrum edukacyjne, w zależności od jego poziomu, pozwala na rozwój własnego sztabu szkoleniowego od podstaw. Korzyści wynikające z centrum edukacyjnego uzależnione są od jego poziomu:
1 poziom - włączenie możliwości szkolenia własnych pracowników, sezonowy przyrost umiejętności o 1 punkt, startowy poziom umiejętności pracownika zwiększony o 1
2 poziom - sezonowy przyrost umiejętności o 2 punkty, startowy poziom umiejętności pracownika zwiększony o 2
3 poziom - sezonowy przyrost umiejętności o 2 punkty, startowy poziom umiejętności pracownika zwiększony o 3
4 poziom - sezonowy przyrost umiejętności o 3 punkty, startowy poziom umiejętności pracownika zwiększony o 4
5 poziom - sezonowy przyrost umiejętności o 3 punkty, startowy poziom umiejętności pracownika zwiększony o 5.
Centrum klubowe
Art. 60. § 1 - Centrum klubowe, w zależności od jego poziomu, pozwala na posiadanie kadry rezerwowej określonej wielkości oraz pozwala spowolnić spadek umiejętności zawodników oraz zawodniczek z kadry rezerwowej, zgodnie z poniższym:
1 poziom - maksymalna liczba osób w klubie - 8; co sezonowy spadek umiejętności i formy osób w klubie obniżony o 1/5, możliwy trening klubowy dla 1 osoby z reprezentacji trwający 7 dni, gdzie zyskuje 1% umiejętności lub formy,
2 poziom - maksymalna liczba osób w klubie - 10; co sezonowy spadek umiejętności i formy osób w klubie obniżony o 1/5, możliwy trening klubowy dla 2 osób z reprezentacji trwający 7 dni, gdzie zyskują 2% umiejętności lub formy lub to i to, nie przekraczając łącznie 2%,
3 poziom - maksymalna liczba osób w klubie - 12; co sezonowy spadek umiejętności i formy osób w klubie obniżony o 1/4, możliwy trening klubowy dla 3 osób z reprezentacji trwający 7 dni, gdzie zyskują 3% umiejętności lub formy lub to i to, nie przekraczając łącznie 3%,
4 poziom - maksymalna liczba osób w klubie - 16; co sezonowy spadek umiejętności i formy osób w klubie obniżony o 1/3, możliwy trening klubowy dla 4 osób z reprezentacji trwający 7 dni, gdzie zyskują 4% umiejętności lub formy lub to i to, nie przekraczając łącznie 4%,
5 poziom - maksymalna liczba osób w klubie - 20; co sezonowy spadek umiejętności i formy osób w klubie obniżony o 1/2; możliwy trening klubowy dla 5 osób z reprezentacji trwający 7 dni, gdzie zyskują 5% umiejętności lub formy lub to i to, nie przekraczając łącznie 5%,
§ 2 - Reprezentacje, które nie posiadają centrum klubowego, mają prawo do utrzymywania 6 osób w klubie, natomiast spadek ich umiejętności i formy jest standardowy. |
|