Yoyogi |
Pontifex Maximus SJM |

|
|
Dołączył: 10 Sty 2009 |
Posty: 12676 |
Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/10
|
Skąd: Niagara Falls, Ontario Płeć: Waćpanicz |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Kodeks Finansowy SJM z dn. 12.03.2017 r.
CZĘŚĆ OGÓLNA
Art. 1 - Kodeks niniejszy reguluje obrót pieniądzem wirtualnym w obrębie gry.
Art. 2 - Walutą, w której wyrażony jest pieniądz wirtualny, jest euro.
CZĘŚĆ SZCZEGÓŁOWA
Dział I - Finanse reprezentacji
Art. 3 - Budżet reprezentacji składa się z dochodów i wydatków.
Art. 4 - Na dochody reprezentacji składają się: przychody z biletów, pieniądze od sponsorów, nagrody turniejowe, pieniądze związku narciarskiego - stanowiące kwotę bazową, pieniądze uzyskane z tytułu pożyczki oraz pieniądze uzyskane z tytułu donacji.
Art. 5 - Na wydatki reprezentacji składają się: opłaty związane z utrzymaniem skoczni oraz infrastruktury reprezentacyjnej, opłaty związane z kontraktowaniem oraz pensjami sztabu szkoleniowego, opłaty związane z obozami szkoleniowymi, opłaty związane z leczeniem zawodników, opłaty związane z homologacjami, opłaty związane ze zgłoszeniami do organizacji zawodów, opłaty karne za niespełnienie określonych prawem wymagań, opłaty związane z organizacją zawodów, opłaty za szkolenie juniorów, opłaty za działalność klubową, opłaty bankowe oraz kary orzeczone przez Sąd Administratorski.
Art. 6 - Reprezentacja po rozpoczęciu sezonu otrzymuje na swoje konto kwotę bazową, zależną od ilości posiadanych gwiazdek według poniższego zestawienia:
1* - 650 000
2* - 750 000
3* - 1 000 000
4* - 1 250 000
5* - 1 500 000
6* - 1 750 000
7* - 2 000 000
8* - 2 250 000
9* - 2 500 000
10* - 2 750 000
Art. 7 - Reprezentacja po rozpoczęciu sezonu otrzymuje na swoje konto pieniądze od sponsorów, zależną od ilości posiadanych gwiazdek według poniższego zestawienia
1* - 300 000 (sponsor główny) - 25 000 (sponsor techniczny)
2* - 350 000 - 50 000
3* - 400 000 - 75 000
4* - 450 000 - 100 000
5* - 500 000 - 125 000
6* - 550 000 - 150 000
7* - 600 000 - 175 000
8* - 650 000 - 200 000
9* - 700 000 - 225 000
10* - 750 000 - 250 000
Art. 8 § 1 - Budżet reprezentacji podlega rozliczeniu na zakończenie każdego sezonu.
§ 2 – Rozliczenia budżetu reprezentacji dokonuje Wielki Rachmistrz, po czym jego wyniki obligatoryjnie publikuje w odpowiednim miejscu na forum.
§ 3 – Okres rozliczeniowy obejmuje cały bieżący sezon, wyznaczony terminami w dekrecie Administratora.
§ 4 – Reprezentacje mogą dokonywać wszelakich operacji finansowych przez cały sezon z wyłączeniem okresu istniejącego między pierwszym dniem nastającym po dniu ostatnich oficjalnych zawodów w sezonie aktualnie biegnącym a pierwszym dniem sezonu kolejnego. Wszelkie działania dokonane we wspomnianym okresie będą rozumiane jako dokonane na przyszłość, tj. urzeczywistnią się według możliwości dopiero w pierwszym dniu nowego sezonu
Nadwyżka budżetowa
Art. 9 - Reprezentacja, która według rozliczenia finansowego zakończyła sezon z bilansem powyżej 0 euro (nadwyżka budżetowa), otrzymuje na sezon kolejny 25% z tej uzyskanej kwoty.
Zwiększony pobór nadwyżki budżetowej
Art. 10 § 1 - Jeżeli reprezentacja organizuje imprezę okolicznościową, ma prawo jednorazowo, w okresie liczonym od momentu wyboru na gospodarza do momentu organizacji, pobrać większy procent uzyskanej nadwyżki budżetowej.
§ 2 - Decyzja taka musi być zasygnalizowana pisemnie w odpowiednim temacie.
§ 3 - Reprezentacja ma prawo skorzystać w jednym sezonie wyłącznie z jednej powiększonej nadwyżki, jeżeli ma prawo do organizacji większej liczby turniejów. W takim przypadku trener reprezentacji zaznacza, na poczet której imprezy powiększoną nadwyżkę pobiera.
Art. 11 - Wysokość pobieranego procentu uzyskanej nadwyżki w przypadku sytuacji opisanej w art. 10.:
Igrzyska Olimpijskie - 60%
Mistrzostwa Świata - 50%
Mistrzostwa Świata w lotach - 40%
Igrzyska Olimpijskie młodzieży - 40%
Mistrzostwa Świata juniorów – 30%
Uniwersjada - 30%
Deficyt budżetowy
Art. 12 - Reprezentacja, która w rozliczeniu finansowym zakończyła sezon z bilansem poniżej 0 euro (deficyt budżetowy), otrzymuje na sezon kolejny 100% uzyskanej kwoty (całościowe przejęcie uzyskanego długu).
Niewypłacalność
Art. 13 - Przez niewypłacalność reprezentacji rozumie się ujemne saldo w rozliczeniu finansowym reprezentacji przez okres dwóch sezonów (włącznie z sezonem aktualnym).
Budżet startowy na nowy sezon
Art. 14 – Budżet startowy na nowy sezon dla każdej reprezentacji stanowi suma kwoty bazowej, o której mowa w art. 6 niniejszego Kodeksu, w wysokości zależnej od ilości posiadanych gwiazdek przez reprezentację oraz kwoty, o której mowa w art. 10, 11 lub 12.
Columbia causa
Art. 15 - W przypadku zakwalifikowania reprezentacji jako reprezentacji niewypłacalnej, reprezentacja jest zawieszana w działaniu na okres jednego sezonu, celem przeznaczenia całej kwoty bazowej oraz kwot od sponsorów na pokrycie długów.
Wejdzie od sezonu 2026/2027
Bezpodstawne wzbogacenie reprezentacji
Art. 15a - Reprezentacja uzyskująca bez podstawy prawnej korzyść majątkową, obowiązana jest do jej zwrotu.
Dział II - Bankowość
Art. 16 - Każda reprezentacja może mieć w jednym momencie wyłącznie jedną zaciągniętą pożyczkę.
Art. 17 - Zawierając umowę pożyczkową z bankiem reprezentacja zobowiązuje się zwrócić w określonym terminie kwotę pożyczoną wraz z ustawowo określonymi odsetkami.
Art. 18 - Każda pożyczka podlega obligatoryjnej spłacie w przeciągu dwóch sezonów od momentu pobrania.
Creditum ordinarium – pożyczka zwyczajna
Art. 19 – Co do zasady, maksymalna kwota pożyczki wynosi 100% kwoty bazowej (art. 6) danej reprezentacji.
Art. 20 - Każda reprezentacja ma prawo do pobrania pożyczki w wysokości do 25% jej kwoty bazowej (art. 6) bez zgody banku wyrażonej pisemnie.
Art. 21 - Pożyczka powyżej 25% kwoty bazowej wymaga pisemnej zgody banku na jej udzielenie.
Art. 22 - Przy rozpoznawaniu wniosku o pożyczkę, bank analizuje kryteria wypłacalności oraz czystości finansowej.
Art. 23 - Przez kryterium wypłacalności rozumie się faktyczną możliwość spłacenia przez reprezentację wysokości całej pożyczki wraz z odsetkami.
Art. 24 - Przez kryterium czystości finansowej bierze się pod uwagę brak posiadania jakiejkolwiek aktywnej pożyczki w chwili złożenia wniosku pożyczkowego oraz badanie historii pożyczek danego gracza.
Art. 25 - W przypadku niespełnienia przynajmniej jednego z kryteriów bank ma prawo do odmowy udzielenia pożyczki.
Odsetki
Art. 26 - Odsetki wynoszą 10% kwoty pożyczonej.
Delikt pożyczkowy, odsetki karne
Art. 27 - W przypadku niespłacenia pożyczki wraz z odsetkami w określonym ustawowo terminie dwóch sezonów reprezentacja oprócz zwrotu pożyczonej kwoty z odsetkami płaci dodatkową karę w wysokości 50% kwoty pożyczonej.
Art. 28 - Pożyczka jest spłacana przez gracza osobiście w banku lub automatycznie po upływie terminu na spłatę.
Creditum extraordinarium – pożyczka nadzwyczajna
Art. 29 - W wyjątkowych przypadkach bank może udzielić reprezentacji pożyczki opiewającej na 200% kwoty bazowej danej reprezentacji.
Art. 30 - Udzielenie pożyczki nadzwyczajnej wymaga umotywowanego wniosku oraz sprawozdania finansowego ze strony trenera, dotyczącego planów spłaty.
Art. 31 - Zabronione są pożyczki między reprezentacjami.
Dział III - Donacja
Causa donandi
Art. 32 - Reprezentacja może podarować innej reprezentacji darowiznę w wysokości do 5% swojej kwoty bazowej na wniosek do Administratora w sytuacjach zwyczajnych. W przypadku nadzwyczajnym, takim jak wspólna organizacja turnieju oficjalnego kwota donacji może wynieść 10% kwoty bazowej.
Art. 33 - Wniosek może być odrzucony, jeżeli zostanie niedostatecznie umotywowany.
Art. 34 - Darowizna może być podarowana wyłącznie jeden raz w sezonie przez reprezentację.
Art. 35 - Darowizna może zostać odrzucona przez obdarowanego na piśmie.
Art. 36 - Darowizna, która doszła do skutku nie podlega zwrotowi.
Dział IV - Opłaty za nabycie organizacji zawodów
Art. 37 - Podmiot uprawniony do ustalenia kalendarzy i organizacji zawodów ma prawo zastrzec wadium wobec potencjalnych uczestników i zainteresowanych pod rygorem odrzucenia ich oferty w przypadku niewpłacenia kwoty określonej.
Art. 38 - Wadium jest określoną sumą pieniędzy składaną w poczet zabezpieczenia dotrzymania warunków danej umowy.
Art. 39 - W przypadku niewybrania przez podmiot organizujący danej oferty, wadium podlega zwrotowi.
Dział V - Finanse związane z organizacją konkursów
Art. 40 - Opłaty za organizację konkursów obejmują: przygotowanie całego terenu wokół skoczni, jak i samej skoczni oraz podatek dochodowy od kwoty uzyskanej za organizację.
Art. 41 - Podatek w zależności od uzyskanych zysków wynosi od 0% do 30% zgodnie z poniższą regułą:
Art. 42 - Dochody za organizację konkursów obejmują bilety oraz wpływy z transmisji telewizyjnej.
Art. 43 – Reprezentacja organizująca otrzymuje w związku z organizowanym turniejem/zawodami pieniądze z biletów oraz pieniądze od mediów za transmisję zawodów.
Art. 44 - Szczegóły dotyczące finansów związanych z organizacją konkursów określa załącznik.
Dział VI - Finanse związane z budową i rozbudową skoczni narciarskich oraz infrastruktury reprezentacyjnej
Rozdział I – skocznie narciarskie
Budowa nowej skoczni
Art. 45 – Co do zasady, koszt budowy nowej skoczni w 100% pokrywany jest z budżetu reprezentacji.
Wyjątek ustawowy
Art. 46 - Jeżeli budowana skocznia ma być pierwszą skocznią w kraju, zaś sytuacja reprezentacji składającej wniosek o budowę nie jest najlepsza, część kosztów może zostać pokryta przez rząd państwa, jednakże nie może być to większa kwota, niż 50% łącznego kosztu budowy. Prośba o dofinansowanie jest składana na pisemny wniosek.
Art. 47 - Rozbudowa skoczni w 100% finansowana jest z pieniędzy reprezentacji, bez żadnych wyjątków.
Art. 48 - Szczegółowe cenniki komponentów skoczni znajdują się w akcie wykonawczym.
Rozdział II – infrastruktura reprezentacyjna
Art. 49 – Budowa oraz rozbudowa infrastruktury reprezentacyjnej w 100% finansowana jest z pieniędzy reprezentacji, bez żadnych wyjątków.
Art. 50 – Szczegółowe koszty budowy oraz rozbudowy określa akt wykonawczy.
Dział VI – utrzymywanie skoczni narciarskich oraz infrastruktury reprezentacyjnej
Art. 51 – Koszty utrzymania skoczni są uregulowane według niniejszej tabeli:
Art. 52 – Koszty utrzymania infrastruktury reprezentacyjnej są uregulowane według niniejszego schematu:
* centrum medyczne
1 poziom - 10.000 euro
2 poziom - 20.000 euro
3 poziom - 30.000 euro
4 poziom - 40.000 euro
5 poziom - 50.000 euro
* centrum ekonomiczne
1 poziom - 10.000 euro + 2% dochodu otrzymanego od sponsorów łącznie
2 poziom - 20.000 euro + 4% dochodu otrzymanego od sponsorów łącznie
3 poziom - 30.000 euro + 6% dochodu otrzymanego od sponsorów łącznie
4 poziom - 40.000 euro + 8% dochodu otrzymanego od sponsorów łącznie
5 poziom - 50.000 euro + 10% dochodu otrzymanego od sponsorów łącznie
* centrum inżynieryjne
1 poziom - 20.000 euro
2 poziom - 40.000 euro
3 poziom - 60.000 euro
4 poziom - 80.000 euro
5 poziom - 100.000 euro
* centrum edukacyjne
1 poziom - 10.000 euro
2 poziom - 20.000 euro
3 poziom - 30.000 euro
4 poziom - 40.000 euro
5 poziom - 50.000 euro
Dział VII - Finansowanie sztabu szkoleniowego
Podpisywanie oraz przedłużanie umowy
Art. 53 - Reprezentacja przy podpisywaniu oraz przedłużaniu umowy wpłaca na konto pracownika 10% kwoty jego pensji liczonej według stanu umiejętności na sezon aktualny.
Pensja stała
Art. 54 - Reprezentacja ma obowiązek wypłacenia pracownikowi kwoty przez niego żądanej na zakończenie sezonu.
Wysokość pensji
Art. 55 - Wysokość pożądanej pensji wyznaczana jest przez pracownika i podawana do wiadomości publicznej.
Rozwiązanie umowy i wysokość odszkodowania
Art. 56 - Rozwiązując umowę przed upływem terminu zawartego w kontrakcie łączącym pracownika i reprezentację, reprezentacja jest zobowiązana wypłacić pracownikowi odszkodowanie w wysokości 50% jego pensji podstawowej (wysokość jednej stawki). Ilość stawek jest uzależniona od długości umowy.
Dział VIII - Finansowanie szkolenia juniorów
Art. 57 - Koszt szkolenia jednego juniora wynosi 50.000 euro na sezon.
Dział IX - Finansowanie działalności klubowej
Art. 58 - Reprezentacja utrzymująca w klubach zawodników zobowiązana jest do ich utrzymywania.
Art. 59 – Szczegóły finansowania klubów określa akt wykonawczy. |
|